Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 532 ggr
ambo
0

Godmorgon 2009-12-01

Godmorgon alla!

Detta fann jag på ridsportförbundet:

http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2009/12/Nyarutinerforponnymatning-overgangsregler/

Jag åker till Roslagen och tar emot träd idag..ett bestyr med de "små" babyträden - de är rätt stora!

Lätt ridsugen, har ingen ordning alls den här hösten..

Sassenach
0

Ey va f-n!!! Akerberg lås min Ambo var först…Gråter

colleen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Nu ska vi inte vara såna Flört. Jag låser din tråd.

#0 Jag tycker att det där förslaget är fullkomligt idiotiskt. Vem vill dra iväg med sin friska häst till en klinik för att mäta. Med risker för smittor och skit. Jag förstår inte vad det är som kommer bli bättre av att ponnyerna mäts på klinik??? Själv tänker jag mäta Lilleman i början av Januari, så han har mätintyg för i alla fall nästa år. Sen får vi väl se. Men jag tycker i alla fall att det inte alls är lockande att åka iväg med en häst till klinik när man har flera dräktiga ston hemma i stallet. Det medför ju en del risker att åka iväg annars också, ska man nu också åka till klinik så torde riskerna bli än större.

Annars har jag precis hoppat ut sängen. Ska sätta lite fart och bege mig ut i stallet och mocka och fylla vatten i hagarna. Det är yttepytte lite snö på marken, men jag hoppas att det inte är minus, för då får jag släpa vatten från huset. Inte så kul, men man får bra armmuskler under vinterhalvåret. Och de försvinner under sommaren, det märker man när man börjar bära vatten igen. Försöka hinna med att fixa mig en matlåda också, tror det får bli köttbullar och makaroner idag. Smidigt. Igår slog jag på stort och hade fyra plattor igång samtidigt, det ni, det är duktigt av någon som allra helst undviker matlagning Skrattande.

Nä dags att sätta fart nu. Ha en fin dag, hoppas att solen kommer tillbaka från sin semester snart så regnet kan flytta vidare…

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Goddag Nu har jag hästabstinens! Närmre bestämt Snörpstinens ;)  Hann inte åka dit igår, så jag ska fara iväg om en liten stund bara =D (Hoppas jag… så man inte blir inringd på mera jobb..)

Vet ni vad?! Det regnar inte!! Himlen är till och med lite ljus, inte blå, men inte helt igengrå heller.

monsterpony
0

Hej hopp!

Har otroligt nog lyckats få en lite lugnare stund på jobbet. Annars är det fullt ös medvetslös mest hela tiden nu…

Oj! Nu är analysen klar. Måste jobba vidare.

Ha det!

Akerberg
0

Uppdaterar vädret =D Solen har strålat och himlen varit blå =D Alla moln är inte borta, men det gör inte det minsta =D Hääärligt

Red inte så långt, tyckte hon tog kortare steg med höger fram på vägen in från hagen. Så jag tog ut henne i lina o kikade på henne o då var det inget konstigt, frågade även en annan i stallet o hon tyckte inte det heller, så vi tog en runda i närmsta skogen. Sen en massa pyssel, rykta länge o reda ut svansen, kammade till o med hovskägget ;)

Covergirl
0

Peia behöver inte mätas förrän som 8-åring så det lär väl hinna ändras tretton gånger till ;) Den nya maran ska dock mätas nästa år, då som 6-åring. Men det är inte alltför långt till ATG-klinik så det ska nog lösa sig ändå.

Det jag reagerar mest på, förutom det Colleen skriver om, är att allt ska administreras i TDB. För tävlingsponnyerna är det inget problem. Då lär det bli mer problem med avelsfolk som aldrig annars använder TDB.
Det där med tidsbokning i samma stil som Bilprovningen hänger jag heller inte alls med på.

Sassenach
0

#6 Hänger inte heller med på bilprovnings liknelsen, man behöver ju inte boka tid där längre…