God morgon 5 dec-09
Eller för min del mer godnatt. Har varit vaken i snart ett dygn, har skrivit tenta klockan 8-16, varit i stallet, festat i Malmö med jobbfolk, hamnat hemma hos en kollega och sen åkt taxi hem hit.
Nu borde jag vara trött men icke! Ser på alpint, inspelat från igår. Finns fyra timmar på hårddisken så jag är nöjd :p
I Beaver Creek är det tydligen -18, här i söder har det varit riktigt behagligt. Regnade en stund runt midnatt och sen på morgonkvisten men annars tämligen varmt och skönt.
Efter att jag sovit väntar stall, skidskytte, längdsprint och alpint. Eventuellt kan jag orka tvätta en maskin också. Det känns som lagom ansträngning med en uppfuckad dygnsrytm
Sådärja, over and out!
Morrn morrn!
Vilket väder ni har här nere i skåneland ;)
Hemma är det 15 minusgrader och snö! Jag undrar hur min lilla vita mår där hemma, hoppas han överlever hehe.
Jag är på Flyinge och förberedelser inför helgens shower och uppvisningar har varit igång sedan veckan började. Igår var genrep och jag känner mig inte lugnare efter det.
Nu efter frukost väntar smörjning av allt läder och putsning av gamla 1800-talsvagnar. Bada hästar osv osv…
Men det blir roligt det här :)
Igår hade vi en häst som skena med släpa efter sig, + en häst reste sig inne i ridhuset framför vagnen som Arne Weise satt i så vagnen gick sönder och Arne var inte långt ifrån en infarkt…
Det här med körning och körhästar är ju totalt livsfarligt ;)
# Fin allé, fina hästar 
Jag är jätteglad. Det blir av med Lassie i vår, jag kommer börja ha henne på foder och se tiden an. Innellan Village LAss wihoo! Ska ringa stallvärd på Kungsgården idag, det är där hon får stå. För dyrt på ambos stall, för dyrt alltihop men, man lever ju bara en gång
gud va trevligt att lära känna henne..ska bli mkt i skog och mark till att börja med. Nu är det bara att leta sadel x-wide dressyr..visst hade vi en tråd om det?? REsten av grejorna har jag smygsnott från ambo, left-overs..ja träns ska jag nog skaffa nytt iaf. resten, ländtäcken, utetäcke..reflexer, lindor mm mm har jag samlat på hög
Blir väl 1 januari runtomkring jag startar upp
Idag ska vi till Rastaborgs stall maskeradhoppning..och första tävling anmäld 2010, trettondagstävlingarna Ryttarstadion 9 januari.

Idag blir det en full rulle dag. Inser ju att det är jul snart
… pepparkaksdegen i kylen blir allt mindre (det måste finnas kylskåpsmöss som bara äter pepparkaksdeg!), julklappar, lampor till advenstljusstaken, julkort (hade jag tänkt att få iväg i år, det sket sig förra året)…
Så först en runda på stan, sedan blir det MAXI och storhandling, och senare i eftermiddag ut till stallet.

God morgon!
Måste masa mig ner på stan idag och ta itu med diverse saker som endast kan lösas på stan. Känner mig lagom peppad… Grått och mulet väder piggar inte direkt upp heller.
#2 Nej så kul! Och inte en dag för tidigt att du får dig en egen connemara…
Då får vi se dig i vuxenklasserna på riks till sommaren, eller…?
# 4 visst är det kul! och rikset..mmm om allt går väl! Bara att ta e-körkort nu då så man får lasta 2 pållar..

God förmiddag
Här händer nog inte mycket idag. Ska en sväng till affären ev, men då måste man ta sig ur hemmakläderna och i något mer civiliserat, så jag vet inte om det blir så =P
Funderar på att baka pepparkaksmuffins? Fast jag vet inte hur man gör… kan man bara höfta i lite pepparkakskryddor o hoppas på det bästa?
För övrigt måste jag ta tag i labbarna, det blir aldrig av, och de ska vara inlämnade snart…
Ska också gå igenom lite foton och se vad som ska framkallas, extrapris på "mitt" fotolabb några dagar till. Det värsta är att det är ett tag sen sist, så det kommer bli mycket!
Står även lite hemsideuppdatering på programmet, både Aramennoc o SCS, o så borde jag göra något åt Snörpas o Butterflys hemsidor…

God lunch alla!
Här har bakats pepparkakor under förmiddagen, fuskat med köpedeg, har aldrig lyckats få ihop någon riktigt bra deg själv…
Solen skiner o det är 5 plusgrader, funderar på en tur i skogen med Cheesen i eftermiddag…
#2 Roligt att du får något egat att rida på nu!
#6 pepparkaksmuffins känns väl ganska nära mjuk pepparkaka. Googla ett sånt recept?
Men det är roligare att experimentera själv ;)

#1 Lyllo dig vill oxå showa med körhästar.
Det brukar hända mycket och snabbt när det gäller hästar och körning.