Stuterinamn
Nu som har stuterinamn, hur kommer det sig att det blev just det? och ni som inte har men funderar, hur tänker ni?

Vi vill ha namnet Stuteri Team Nova. Suffix Nova. Det lär dock bli knepigt med ffa suffixet. Därför försöker vi vrida och vända på i princip allt för att komma på lite fler förslag.
Nova kom till därför att Cassiopeia inte fick heta enbart Cassiopeia. Mamma fick direkt i samtalet med MB snilleblixten "Nova". Det betyder då ungefär "Nya Cassiopeia". Dessutom heter vi Nyqvist i efternamn.
Vi får väl se hur det går. Blanketten ligger iaf nere på mitt vardagsrumsbord.
Funderingar också runt var vi ska skriva stuteriet, här hos mig i Dalby eller hos mina föräldrar i Finspång. Sto finns på båda ställena.

Valde LÖGNÄS eftersom jag bor där…

Vi har BOWNTY som stuterinamn. Våran första connemara hette Bounty, men eftersom det är en godissort så var vi ganska säkra på att det inte skulle bli godkänt att använda. Så då ändrade vi om lite och resultatet blev Bownty. D
Tyvärr finns inte han kvar hos oss, utan dog för tio år sedan. Så stuterinamnet är även någor som hedrar hans namn, han finns alltid kvar!
~Jag tror på ödet~