pris på årsföl
Vad ligger årsföl på i pris ungefär nu för tiden, så länge sen jag köpte in ngt nytt
Men finns det några ungefärliga riktpriser??
Allting beror ju på efterfrågan, som med allting annat. Kön, stam och eventuella omdömen från utställning, samt eventuell sjukdomshistoria spelar in.
Kanske 15-20000:- för ett stoföl, något mindre för ett hingstföl. En bra eller ovanlig stam genererar ju ofta mer pengar.
Jag sålde en unge född -07 e GFS för betydligt mer, men då var hon något som marknaden ville ha just då.
Det bjöds ut över 700 föl på auktionen på Clifden i oktober. Många förblev osålda och de som fick över 1000 euro ansågs ha fått bra betalt.

Oj vad svårt. Just nu i de här tiderna så är det nog väldigt svårt med priser. Har man tur får man bra betalt för sin häst. Men för tillfället är det väl verkligen köparens marknad.
Men runt 18.000-25.000 för ett stoföl. Hingstföl är svårt med, är det ett hingstämne så är de nog i samma prisklass som stofölen.
(När vi var i Frankrike så var tre föl till salu hos mannen som har Pondi stuteriet, 3000 euro för ett BECfärgat stoföl med kanonstam på i alla fall mammans sida, 4000 euro för ett gulbrunt hingstföl och 5000 euro för ett gulbrunt stoföl).
~Jag tror på ödet~