Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 780 ggr
colleen
0

God morgon 20091209

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj vad tiden går. 15 dagar till julafton.

Hästarna är ute, jag har till och med hunnit med att duscha nu på morgonen. Men trött är man och då är det inte spännande att veta att det är fyra arbetsdagar kvar den här veckan.

Dags att pallra sig ner och äta frukost. Vi hörs =)

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Grattis på Anna-dagen alla Annor!

Här ska en massa jox fixas i datorn. Ligger efter. Sen är det lite julklappar och mat som ska handlas..

Ambo gick såå bra igår på hoppträningen, han suger tag och hoppar med fint scoop! roligt! Inga sporrar behövs ens

Kjerulfia1
0

Idag jobbar jag hemma på fm. Har en rapport att läsa igenom och jag får ingen ro på jobbet, det är bara en massa spring överallt.

Helgonet fick springa av sig i ridhuset igår, och det var mer ponny i luften än på marken =)

Två veckor kvar, sedan vänder det Skrattande

[baffinbay]
0

#0 Huwwa vad tidigt du är uppe Colleen, har du fyra arbetsdagar kvar btw?

#1 Tack nu hann du först Ulla;) Heter Anna i andranamn. Kul att Ambo är på G, lovar gott inför kommande säsong! :)

Idag verkgar bli lika som igår, enbart vegiterande, dock fyller mitt körkort fyra år idag så får väl ta och fira det på något vis.. :) Sen hade mamma lånat lite böcker till mig och det får ju tiden att gå!

Akerberg
0

Nu är jag klar med julklapparna till farmiljen! Hur skönt som helst! Nu är det bara hästen med tillhörande folk kvar =P Snörpa talar inte om vad hon önskar sig, och jag har idétorka, några förslag..?

Grått o mulet o jättetrist här även idag, men det regnar inte iallafall! Man får vara glad för det lilla =P

Senare i eftermiddag ska jag till stallet, på vägen ska jag plocka upp hästägarna och så ska vi rida tillsammans idag är det tänkt. Händer inte så ofta, Snörpa o jag traskar omkring själva i skogen 19 ggr av 20 eller liknande, eller ännu oftare, men vi trivs rätt bra med det faktiskt =) Hon går gärna först, får hon gå bakom någon annan går hon o surar med öronen rakt ut o går jättelångsamt =P Är hon själv eller först är öronen däremot alltid på spets och hon tar det långa steget före =)

AnnaB
0

#1 Tack , jag tar åt mig…

God lunch alla, tog en ridtur till skogen i morse, o nu har jag suttit o lagat en sadelgjord, bytt resår, o sen ville de ha lagat en kant som råttorna gnagt på, o det var inte lite heller, ända in till gummifyllningen, jaja, det gick o fixa det med..

nu ska det bli lite mat i magen o pållarna ska få sitt lunchhö…

Pelleplutt1
0

Hästarna fick en glad överraskning imorse när de fick komma ut i sommarhagen. Allt för att hovslagaren skulle slippa leriga ben och hovar när han kom kl 9. Sen har hela fm och en bit av em gått åt till hovslagarbesök. Nu lägger sig dimman ute och det är 2 grader "varmt". Huu så kallt det är. Ska snart åka iväg på studiebesök till Lövsta stuteri. Tinne ska visa stallarna och hålla en clinic med medlemmar från Björklinge ryttarförening. Ylva Odelberg är min tränare och hon ska rida för Tinne. Ska bli kul att se.

Covergirl
0

Peia fick springa lite i lina idag. Innan dess hann hon med att överfalla en barnvagn. Peia gillar barn och därför gillar hon också barnvagnar. Tjejen som är medryttare på stallets frieser hade med sitt barn idag. Barnet är väl sisådär tio månader eller nåt sånt.
Först sa barnet wuäääh. Sen klappade han lite på Peias mule och därefter var det mer såhär --->Skrattande
Peia var så nöjd så.

Nu ska jag ha undervisning i databaser. Det går sådär för projektorn funkar inte.
Därefter ska jag och Malin gå lite i stan och kika på julklappar :)

colleen
0

#3 Jag börjar vid klockan sex och innan det ska man ju hinna släppa ut hästarna och äta frukost. Ska jobba på lördag också, fast det har gått himla bra på jobbet nu igår och idag så jag kanske slipper det. Troligen inte dock.

Sovmorgon är planerad till söndag i alla fall =)

~Jag tror på ödet~

Sassenach
0

God kväll!

Har ca 9 timmar kvar på jobbet och idag är det äckligt lugnt, jämfört med de senaste 4 arbetsdagarna. Ska nog passa på och försöka klura ut några bra julklappar till släkten och vännerna.

Annars har dagen varit lugn, mockat lite, diskat och tagit reda på lite tvätt som hängt på tork. Hittade i påslakanet lite strumpor och under klädet som hade gömt sig där i, mycket irriterande.

Säger också grattis på namnsdagen alla Annor.

Trevlig kväll!