God morgon 20091210
Morrn,
Genomgrått ute, ont i ryggen och en massa skolarbete. Ingen vidare dag, känner mig lite ynklig. Ska jobba i helgen (hur ska det gå med en rygg som typ, gått av?) och sedan julbord plus utgång med jobbet på lördagskvällen. Roligt nästan jämt! Tänk om man bara fattat under tonåren att man ska vara försiktig med ryggen. Och kanske inte heller ramlat ner från höskullen…
Hittade en perfekt häst igår på hastnet.se också. Nordissto, 162 cm, körd och riden. Bara 26.000:- Jag tyckte det var lite dyrt för en häst född -95, men jag har å andra sidan inga pengar alls, så då är allting dyrt.
Nu ska jag larva vidare med skolarbetet…

Jag är trött vilket är konstigt. Kan bli en jobbig dag.
Ska ut till stallet nu och sen är det inte mycket mer än att duscha och åka till jobbet, 15-23.40 idag. Tjoho!

Har varit ledig idag också. Men ledigheten bestod i att gå upp kl 6 och åka hemifrån till Uppsala med 2 döttrar och 2 hästar. De har haft ridavslutning i skolan med en liten hopp"tävling". Det gick bra både för Ida och Moa, och Johanna och Eternity. Ida fick en vägran med Moa, men annars var allt felfritt. Nu har vi kommit hem och ätit lunch. Tror jag ska gå och lägga mig och titta på TV en stund innan stalltjänsten kallar. Håller tummarna för övrigt för att det ska bli minusgrader till nästa vecka. SMHI påstår det just ni iaf….Jag tycker verkligen inte om lera!!

Idag är jag så slö så det inte är klokt! Får ingenting gjort, har massor att göra igentligen.
Grått o trist ute, det blir man ju inte direkt piggare av!
Ska sparka upp mig själv från den här stolen och slå in två julklappar. Tar sats…

God natt!
Har varit full rulle på jobbet sedan kl 17, nu är det bara 2 timmar kvar…
När jag gick ut i hagen idag hade Bill ett hål i huvudet, i närheten av ögat. Ringer till mamma för att kolla om han hade det redan imorse när hon fodrade, blev hon inte intresserad förän man nämnde blod och sår. Nog för att man kan tycka att hästen är lite korkad, men ett hål i huvudet brukar han inte ha.
Sedan var det dax att tvätta såret; en nervös vit mara+ en lite smått sotis Kråka= ingen bra kombination. Bill bakar för livet för att inte få väteperoxid i nyllet och Kråkan går runt å ser ut att ställa frågor som: "Varför petar du på honom för?", "Får jag hjälpa till?" och "Ska jag bita honom i baken?"
Snart får jag iaf åka hem och sova. Natt!