god morgon 11dec
lera,lera och återigen lera. ser att flera längtar efter lite vitt. ja, det blir ju mycket ljusare och härligare. själv gillar jag det som det är, härligt att kunna rida i padocken, på vägarna, ja överallt mjukt och bra. lite segt här, jag som jobbar kväll.
lyssnade på tv nu på morgonen under målningen. alla dessa duktiga unga människor, även om det tog emot lite för mig. de kallas för feganer, vill undervisa oss om miljöförstöringen p g a all mat vi kastar. det är ju nåt att tänka på under matens högtid som snart är här.
ha en mysig lucia, och ät upp din lussebulle, annki

Här skiner solen så vackert. Jag är trött, somnade inte förrän framåt 3.30, men är uppe eftersom jag ska se på alpint och skidskytte innan stallet.
Därefter blir det jobb. Är jag riktigt hurtig åker jag förbi Nova på vägen till jobbet och klämmer lite på en ny laptop 

God lunch,
här är mulet o någon plusgrad, har torkat upp väldigt ute igen.
Stallet är fixat o nu är det lunch för mig….. hinner jobba lite till sen , ska i väg o provat sadlar vid 16 tiden
Ha det bra alla!

God eftermiddag!
Här har det snöat lite idag och solen har tittat fram, nu verkar han dock vara påväg bort igen, den rackarn..
Idag har jag roat mig med att sätta upp krokar till alla femtioelva grimmor och träns… Jag tror jag lider av träns-mani..
Jättenöjd. Handlat en hel del julklappar..städat hela huset inklusive den sanitära olägenhet som kallas äldste sonens rum i nedre regionerna..tallrikar, glas, kläder, allmänt blääkområde. Ja säger ni låt honom städa själv..suck haha..
Just nu jäser lussebulledegen..jag lyssnar på spotify´..500 miles..
När bullarna är klara ska jag skjutsa ut majis o hjälpa henne så allt går fort då hon ska iväg ikväll till kompis..ibland är man välkommen jojo! haha
Sen blir det hem o sätta igång revbensspjäll o klyftpotatis …med tillbehör 

Har jobbat över idag helt frivilligt =) Faktiskt jobbat ordentligt också. Moppat båda husen uppifrån och ner, det minns jag inte när jag gjorde sist
det är så pass rent i det ena att det inte behövs, och i det andra har de renoverat en massa så det har känts väldigt onödigt =P
Slog på stort och sopade bakre trapphuset i ena huset också =D iallfall halva, för andra halvan var låst. Den dörren har inte varit låst de senaste 4 åren… men nu var den det, så då får de skylla sig själva! Jag har ingen nyckel dit.
Sen var jag hos Snörpa. Hon är PIGG! Måste rasta av henne med en långrunda någon dag. Idag regnade det till o från o jag hade missat regnkläderna, så det blev bara en timmes runda idag. 8 km dock, 6.9 i medelhastighet, vilket är väldigt bra, men det räckte inte kände jag =P får ta det på måndag (tror inte det var något i skolan…)
Mockat ur hennes box o fixat kvällsmat o frukost åt alla pållarna, samt fyllt på vatten ute och hos Snörpa (icke fungerade vattenkopp hos henne)
Fixat frisyen på henne också, kapat manen några centimeter och rykt den lite, måste rycka mer, det är nästan så att en shettis skulle bli avrundsjuk nu =P (inte riktigt, men hon har TJOCK man!)

Go kväll!
Försökte komma in imorse innan jobbet men det gick inte alls.
Nu har jag en kladdkaka i ugnen som väntar på att bli uppäten, eller om det är så att jag väntar på att äta den?! Grädde är i alla fall vispad =)
Har inte gjort mycket mer än jobbat idag, jag blir så trött på vinterhalvåret. Man ser ju inget dagsljus alls under veckodagarna =(
Nu ikväll har jag skrivit om mitt jobb på min blogg, så om någon är nyfiken på det så kan ni titta HÄR.
Imorgon är det återigen jobb. Men sen är det helg!!! Jag längtar.
~Jag tror på ödet~