Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 964 ggr
liljegren
0

God morgon 2009-12-15

God morgon allihopa!

Här i roslagen är det vitt, vitt vitt och några grader kallt. Jag är glad att jag är ledig idag, gissa vem som ska ut på åkrarna och busa? ;)

Hoppas ni andra får en bra dag!

ambo
0

Vitt här med sa Bull betyder även att det blir nödutryckning köpa vinterdojs till maja..hon tjatar om sk uggs. är inte de dyra?? finns piratvarianter ni som vet?? före jul & allt..

Jag sorterar i högarna till lassie ska bli spännande värre! verkar bli nåt mittemellan cob o full…

Men först ska det bli jul, avsluta alléplantering (idag i snö…)

Tindra1991
0

Morrn!

Ja, Ambo, Uggs är dyra! Men det finns upptänkliga varianter, tom på Kappahl! Men ett par äkta uggs kan man bara inte frysa i, jag har i ett svagt ögonblick satsat en massa pengar på ett par. De är inte de vackraste man kan ha på fötterna, men det varmaste.

Massa snö här hemma, och massa blåst. Tänker inte gå ut idag, mer är till postlådan. Känner mig lite sjuk också, mår illa och har ont i magen. Nä, det får bli soffan idag tror jag!

Covergirl
0

Här är det fortfarande beigegrönt ute. Till och med liiiiite sol finns det.
Har inte gjort mycket nytta hittills. Resten av dagen ska jag till Hemköp och handla lite mat, till Nova och köpa dels min nya laptop, dels lite julklappar på Kicks.
Stallet ska jag också fixa samt fixa något ätbart och skriva uppsats.
Kanske dags att sätta igång nu Tungan ute

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det heeeelt vitt =D Me liiike! Men attsingen vad halt det var under bildäcken =O Höll på att glida in i en annan bil förut, kunde inte göra någonting, läskigt!

Varit o köpt hästmat och hämtat ut min lilla kamera från reparationen.

Pluggat lite foto (tenta på lördag!) och så har jag slängt in div hästsaker i tvättmaskinen. Har några schabrak kvar att tvätta nu, + mina långkallsonger och en fleecetröja full med hästhår…

AnnaB
0

God eftermiddag alla…

Har varit i Helsingborg o shoppat de sista klapparna idag, det var full snöyra i skåneland, o här på norra sidan av åsen regnar det…

Nu väntar stallet o mockning, få se om jag ihnner longera Denise lite idag också…

monsterpony
0

God eftermiddag/kväll.

Här har det kommit stora mängder jättehärlig snö. Skrattande Helt fantastiskt. Julstämningen skruvas genast upp ett par snäpp.

Dagen har ägnats åt dataanalys, packning av flyttkartonger och svåra hostattacker. Bara två dagar kvar nu… Glad

Covergirl
0

Det snöar rätt rejält här också. Peia fick springa i lina och hon hade full cirkus. Hopp och skutt och benen åt alla håll samtidigt :p

Laptopen är inköpt och en hel del julklappar också. Bara te och strumpor kvar till mormor men det tänkte jag fixa dagen före julafton.

Nu ska jag snart se på Vänner och sen ska jag stuva makaroner och steka falukorv. Har visst inte ätit något än idag. Jag är så slarvig med maten när jag bara är hemma.

Camo2
0

Gokväller,

Sitter här och klurar på det som sysselsätter tankarna rätt mycket just nu. Nämligen att vår Connemaratid håller på att ta slutGråter.

Dottern är nu 181 cm lång och hon är för stor för vår älskade Camomille. Inte viktmässigt, men på längden.

Så nu är det tyvärr dags för oss att försöka hitta ett nytt hem till henne. Inte så lätt så här mitt i vintern verkar det som.

Och eftersom vi inte har möjlighet att ha två hästar så måste vi tyvärr skiljas åt. En stor hopp pålle på 174 cm står o väntar på oss nere i Småland.

Men det känns så tufft att sälja en älskad familjemedlem. Hade liksom inte fattat det…Har i alla fall knåpat ihop en annons på Buke

Hoppas  att hon kommer till ett bra hem.

Ha det gott i julstöket!

ambo
0

#8 Rynkar på näsan Det är väl det tråkigaste me marorna när ryttarna blir långa..då får vi inte se er ute på banorna!

Vad är det för häst som väntar då, ni får glädja er åt det sålänge! Svenskt halvblod?

Lycka till me att hitta en snäll köpare, det ska väl inte va så svårt me söta Camomille!