Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 742 ggr
AnnaB
0

Godmorgon 2009-12-17

Här var det vintrigt värre, snöade hela gårdagen, blåst o nu 7 minusgrader o uppe på allt var det ett mindre jordskalv i närheten igår…… blääää…. vem har stulit solen o värmen?

Tur att paddocken blev "tillplattad" i tid så den är ridbar i varje fall, men jag står nog ändå över ridningen idag i den här blåsten o kylan…

Ha en bra dag alla!

Spader-EliN
0

God morgon!

ikväll är det avslutning på träningen poänghoppning på schemat :) Annars händer det inte så mycket här. Är så kallt så ligger kvar i sängen fortfarande :P Frukost är nästa steg men det får nog vänta lite

monsterpony
0

God förmiddag!

Sol, snö och kallt! Kan det bli härligare. Och jag har hunnit avsluta allt som ska avslutas på jobbet, så nu kan jag koppla av, ta det lugnt, säga hej då till folk och börja ladda inför julen. Tjo!

Och i morgon blir det ridning! Glad

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag

Kallt och blåsigt, men faktiskt soligt!

Har kämpat med min bil hela morgonen, när det blir kallt fryser låset så först får man inte in nyckeln, sen går den inte vrida om, sen när man efter sisådär en kvart tagit sig in i bilen går inte dörren att stänga… SUCK! Många påsar varmvatten går det åt! Tändare funkade inte idag för det blåser på tok för mycket.

Tindra1991
0

Godda!

Blåser total storm ute, bor man på en kulle precis vid vattnet så är det inte kul när nordan kommer. Lite,lite sol imorse men nu verkar det börja snöa istället. Kul, jag ska ta mig de 3.5 milen till jobbet imorgon bitti, undrar hur det ska gå? Snöröjningen är inte den bästa hos oss heller, vi ligger i sista prioriteringsområdet, så de kan strunta i oss ganska länge. Annat är det inne i stan, 45 min efter första snöfall måste bilarna vara ute och köra.

Nu blir det lite tv tror jag, lagom så här i snöyran!

Covergirl
0

Äntligen lite vintrigt! Dock blir jag vansinnigt trött på alla idioter som inte kan köra bil bara för att det kommit lite snö. Att åka till jobbet tog dubbelt så lång tid som vanligt, bland annat för att några stolpskott envisades med att köra i 50 km/h på 80-vägen. (Och nej, det var inte särskilt halt. Stora delar av vägen dessutom uppkörda, breda spår att hålla sig i.)

På förmiddagen när jag var i stallet strålade solen och det var en finfin vinterdag. Lite väl blåsigt kanske men ingen katastrof.

Nu är jag på jobbet så har ingen aning om vilket väder det är ute.

Var glad att du ens får plogat ;) Sista biten hem är det ingen som plogar om inte vi eller grannen gör det. (Och grannen passade häromdagen på att slita av alldeles för många senor i handen=6 h operation=gips=inget traktorkörande.)