god morgon 18 dec
god jul alla connemaravänner i vårt avlånga land önskar annki.
nu har vi skottat oss igenom halvmeterhöga drivor och den kraftiga blåsten har lagt sig, ja då finns det hopp om livet igen.
älskar min honda som bara går genom massor av snö och avslutar med en oplogad backe.
din julklapp kommer ju lite senare ambo, lycka till med lassie.
julehej från annki yuppie aran opal

Här faller snön fortfarande. Det börjar bli en ansenlig snömängd nu. Det blir spännande att se om jag tar mig ut från gården om några timmar. Ännu mer spännande om jag tar mig hem inatt :p Olof plogade på morgonen, innan han åkte till jobbet, men det räcker inte långt.
Har ridit i snön och det var hur mysigt som helst tyckte både jag och Peia. Lite kallt om låren för mig i blåsten men ingen fara. (Inga långkalsonger, thermobyxor eller sånt utan enbart mina vanliga, tunna ridbyxor…)
Dock är det lite svårt att få fast sadeln. Tur att mina föräldrar kommer med gjordförlängare nästa vecka :)
Nu ska jag se på alpint och vid 14,20 ska jag åka mot jobbet. Lär väl ta en halv evighet eftersom många tycks tro att snö är livsfarligt.

God dag!
ska strax bege mej till bibblan och lämna tillbaka lite böcker och låna lite nya :) sen till stallet :)

Vad jag är trött påblåst o kyla o vattenhinkar som fryser….
hästarna inne igen o mumsar hö o morötter, ridningen känns nerlagd för tillfället…
Ikväll ska jag till vår lokala ridsportbutik o hålla "föredrag" om sadlar, ska bli kul fastän jag eg. inte är den som tycker om att stå o prata inför en hel grupp sådär…

God kväll
Sitter här o pluggar (läs försöker) till tentan imorgon. GÅr lite trögt o börjar få lite panik nu ;)
Varit ute en sväng hos Snörpa också. Släppte ut hästarna som fått stå inne för att vattnet fryser annars, men de fick iallafall gå ut en liten stund (men ville gå in lika fort igen). Passat på att fota lite också, klädde på Snörpa tomteluva och bjällernosludd o släppte henne i lilla gräshagen. Har inte kikat på bilderna ännu, hoppas det blev något bra!
Hemkommen från en mysdag med Maja på stan! vi släntrade runt i city, fikade på NK handlade lite julklappar (ja blev det inte ett par jeans till damen före jul???) sen åkte vi till min duktiga frissa på gärdet där vi slingade o klippte oss. Känns som evigheter jag gjorde nåt sånt, är mest ute i suburbs typ!
#0 Ja visst är det spännande! Samlar i ikea-kassar diverse leftovers från ambo sålänge..

Go kväll!
Har varit en sådär vecka. Därför jag inte skrivit något, har dock läst.
Lillemannen har haft en släng av kolik? tror vi. Inget han mått särskilt dåligt av, men han har haft feber. Dock var han helt som vanligt idag =). Underbart. Men det är så jobbigt med djuren att de inte kan prata.
Något roligt är i alla fall att Beauty fortfarande är dräktig! 
~Jag tror på ödet~