Godmorgon 19 december
Idag står tempen på moderata -12C, igår kväll när jag var ute i stallet sjönk termometern i bilen ner till -22! Inne i stan var det dock 'bara' - 15. Inte riktigt vad jag hade räknat med, men det var friskt! Träden har fått riktig rimfrost under gårdagskvällen/natten så det är jättfint och mysigt ute.
Idag blir det en sväng till Granngården för att köpa hästmat och en ny hink. Efteråt ska jag en kort sväng till Grän och ta kort på Teresa, Helges mamma. Det kan nog bli fint i rimfrosten!

Midvintermorgons köld är hård… Rimfrosten glittra och glimma… Det är fantastiskt fint och jag är härligt jullovsledig. Underbart. På dagens schema står omplantering av blommor, matlagning, lite jobb, se på TV och gå en promenad. Det borde jag klara av.
Ha en skön dag!

Här är också smällkallt och vattnet på toan har frusit i natt :-( På schemat idag står bakning av pepparkakshus och matbröd. Det ska stekas köttbullar och vi måste montera ner en ställning ute som står ivägen. Sen det vanliga hästpysslet förstås. Man behöver inte vara sysslolös bara för att man är ledig från jobbet 
Bilden förställer Julia och hennes bästis Pelle, som för till hästhimlen för drygt ett år sedan.

God förmiddag…
pållarna fick gå ut i stora beteshagen idag, det är ju snö o fruset…. 13 minus här….de andra hagarna har blivit så knöliga.
Och idag ska det göras köttbullar till jul, efter mormors gamla recept som brukligt…
#0 Jag känner Teresas förra ägare Lia!
kallt här med, ska ut o släppa ut i den gräsliga paddock vår ponny är förvisad i. Håller på att tjata om det med värden..åh den dag man slipper dryga stallvärdar
. Ställer om honom efter kl 15 i stor hage, det fattas hagar typ
Här är det göra klart majas rum som vi målat vitt o även slog bort några gamla inbyggda garderober mm i somras..nu ska det bli klart änteliga. Veckoprojekt måla bara..eftersom man inte har tid nonstop s a s
pray the lord för motorvärmare/kupévärmare till bilen denna årstid!

Jag masade mig upp efter bara fem timmars sömn. Allt för sporten ;) Har varit i stallet och pysslat det vanliga, snackat med övriga och tagit några foton på Peia. Tyvärr dog kamerabatteriet nästan direkt. Får fota mer senare kanske.
Snön faller och hästarna roar sig i hagen. De sprintar omkring och är allmänt tramsiga.

#5 Oh, vilken härlig bild! 

Tack :) Synd med höstrået under hakan och eltråden bara. Orka photoshoppa ;)
Ska försöka fota lite ordentliga bilder imorgon, utan täcke på. Ridbilder vore kanonmysigt men jag har ingen att be om assistans.