Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2923 ggr
Faidra
0

Jullan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jullan är en svart connemara som förrut stod på Skålsta RyttarGård, som sedan blev Olunda RyttarFörening.

Jag vet inte hur länge hon har stått där, men jag började för 5 år sedan, och då hade hon stått där ett bra tag iaf.

Hon är väldigt snäll att rida, men är lite tjurig mot andra hästar ibland. Hon var utbildad som voltigehäst, och man märkte verkligen på henne att hon tyckte mer om det än ''vanlig ridning''. Hon kunde börja galoppera när man knappt hade satt sig upp ordentligt än, bara för att hon visste vad hon skulle få göra och var otålig ^^

Hon såldes för ungefär 3 år sen, när hon pensionerades, tillsammans med Sabina, en russ/fullblodskorsning som var min favorithäst. Dom två hade stått på ridskolan tillsammans länge och Sabina var iprincip den enda hästen Jullan tyckte om, så jag är glad att dom såldes tillsammans.

Nu till saken: Jag har fått reda på att Jullan fortfarande lever! Det betyder att hon måste vara ungefär 32-33 år nu, vilket jag tycker är väldigt mycket.

Tyvärr fick jag också reda på att Sabina är död :( Men jag tror hon blev ca. 29 år iaf.

Jag och Jullan på bilden. Tagen i april 2006

Faidra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och Sabina

Och nej, jag rider inte alltid barbacka. Det är bara en slump att båda bilderna är när jag gör det :P

Tagen i oktober 2005

RC70
0

Hej !

Den enda "Jullan" jag kan hitta är ett brunt sto med stjärn, född 1985. Hon är alltså snart 26 år.

Hennes pappa heter Sunshine Boy RC 52 och hennes mamma Brantshammar Julia RC 316. Jullan har 5 st syskon.

Någon annan häst med namnet Jullan ser d inte ut att finnas, däremot kan d ju finnas andra hästar som kallats för Jullan.

Jag hoppas att du hittar den du söker iaf!

Faidra
0

Ja, alltså jag vet ju inte om hon heter Jullan på riktigt, eller om hon har något ''finare'' namn. Jag vet inte ens om hon finns registrerad någonstans, bara att hon är connemara.

Tindra1991
0

Om hon är född -85 så blir hon 25 nästa födelsedag…Borde jag veta, som också är åttifemma Flört

RC70
0

#4 jag kan inte räkna Tungan ute