God Morgon 2009-12-21
Hutter! Här är det massor med minusgrader även idag. Så många att min bil strejkar. Inte själva bilen, men bildörrarna… Alla dörrar utom förardörren var totalt igenfrusna i morse, fick upp förardörren efter lite meckande, men att få igen den igen var LÖGN! Låset låste sig i öppet läge sas, så där stod jag med en bil med tre fastfrusna dörrar och en fjärde som inte går att stänga alls.. Var jag glad då? Svar nej! =P
Blev till att ringa pappa som fick leta rätt på ett varmgarage att låna (mååånga kontakter inom massor av områden). Han skjutsade mig dock till jobbet först. Hann inte så långt innan han ringer o säger att han fixat en plats åt bilen. Åker hem o hämtar bilskrället (som står utanför huset med öppen dörr… men vad gör man) fick binda fast dörren med ett grimskaft =P (Sånna ska man alltid ha i bilen!) Gick tillbaka till jobbet när bilen var avlämnad. Efter jobbet var jag och tittade till min lilla röda, och nu var den mycket mindre ihjälfrusen =) Öppnade och stängde snällt alla dörrar, men låset i förardörren fick jag pilla lite på med fingrarna för att få igen dörren… Bilen får stå kvar till imorgon, och det tänker jag utnyttja till fullo!
Det är igentligen Snörpa-dag idag, men jag tar mig inte dit utan bil, så hon får vänta till imorgon. Lite tråkigt för henne, för de får stå inne och agera element för att inte vattnet ska totalhaverera i stallet… det var -4 grader där i morse (inne) fick jag veta (-20 ute) Brr!

Här är det underbart väder. Minusgrader och solsken. Bussarna är ju hur mkt som helst försenade. Eller ja, SkåneExpressen. De vanliga regionbussarna sköter sig fint.
Har varit inne i stan en sväng, handledning inför uppsatsen samt koll av tentaresultat. Godkänd på tentan. Ett bevis för att alla inte behöver plugga järnet på Juristprogrammet. Åtminstone inte jag som pluggade noll
Nu ska jag fixa matlåda och sen åka till jobbet. Jobbar 14.50-23.40 så bäst att sätta fart nu.

Ja, här var det problem med en bildörr också, har varit o besiktigat bilen idag, killen på bilprovningen försökte öppna ena bakdörren men icke, den satt som berg…… nu var det ju varmt där inne så han fick upp den efter en stund…..
Åkte vidare till fotoaffären för o hämta ett foto jag beställt som ska vara julklapp, när jag kommer dit visar det sig att de inte hittar något foto!!! (morrrrr…) De skulle leta vidare o lovade ringa men ingen ringer heller….. Men jag lovar de sla få med mig att göra om det inte hittar det
Pållarna har njutit av solen idag, o nu har de lovat mer snö.. puhhh…