Smart sätt att förvara schabrak?
Jag har funderat ett tag på hur jag på smartaste sätt ska förvara schabrak? Just nu ligger de bara på en hylla i sadelkammaren och det ser inte så snyggt ut.. dessutom har råttorna tuggat sönder ett schabrak (stallkallerna ligger tydligen hellre inne framför spisen så här års…)
Tänkte kolla om någon av er har något förslag på hur man kan förvara dem? Låda tar ju ganska stor plats…

Jag har mina i en såndär gigafantisk kasse från Gekås, tar ganska stor plats tyvärr. Ska se om jag hittar en bild på dem. De är bra för det är dragkedja så de håller sig rena där inne

Jag har också en sån bag. Sen har jag de på en hylla i sadelkammaren, men jag har bara svarta och gråa schabrak så det ser snyggt ut i alla fall =). Annars kanske man kan ha ett stort skåp eller sätta dörrar till hyllorna. Vet dock inte om det hjälper så mycket mor möss och råttor.
~Jag tror på ödet~
jag har mina på sadelhängare, hänger luftigt och fint och ser prydligt ut bredvid sadlarna.
Jag har mina i en IKEA låda! vikta på mitten ligger de prydligt i en IKEA plastlåda :) och det bästa är att man kan trava lådorna på varandra, för de har lock !
Jag har mina på en byrå, blir förståss en väldig hög som gärna trillar ned när man går förbi… hehe men ska väl försöka skaffa någon form av ikea påse jag med 
Köpte 3 påsar på ikea igår..mkt rymliga 45 kr st
Jag har fyra stora garderober som jag kom över vid en rivning, jag har två breda och en av dem rymmer täcken och en schabrak, ländtäcken, filtar och lite fler täcken. De smala har jag lindor, gjordar, skydd, osvosvosv i. Kanonbra!
Fick även tag på tre väggskåp (tänk köksöverskåp) som jag monterat ovanpå varandra, från golv och uppåt. De är KANON att ha borstar, brodd, hovslagarverktyg, första hjälpen, liniment + alla tusentals andra småsaker som man vill ha lättilgängligt men inte framme pga att det blir så extremt dammigt då. Kan fixa bild om någon önskar se dem.
Har efter flytten till nya gården (ännu) inte tillgång till någon riktig isolerad sadelkammare därav min mani för tätt slutande dammfria skåp ;)

Baffin, jag skulle gärna vilja se kort på det där sen =) Gärna i "hur ser det ut i ditt stall" tråden. Det lät smart.
~Jag tror på ödet~

Vi har också garderober där vi har täcken och schabrak intravade. Mkt praktiskt faktiskt.

Tack för alla tips! Dock verkar ditt förslag, #5, ta minst plats, så det kör vi på ;)