God lunch 23 dec -09

Goddag
Roar mig med att göra Jansons frestelse och städa. Kul… eller inte=P
0 grader ute och det snöar, hoppas den inte smälter bort för mycket bara! Me like snö!
Inser nu att duken jag är på väg att lägga på soffbordet varit röd och vit, nu är den röd och rosa =( Dumt! Tror ni någon ser det om jag använder den ändå?
#0 Snyggt!
#1 Janzon snart här med..skink(orna) på spisen, 1 stor 1 liten..ska ha me till mamma i morgon, den lilla. Den stora säger det bara nafs så har några 1,90 m personer smaskat i sig den..köttbullar klara sen igår. REsten blir från mor Coop Forum..
Varit en vända i stall o mock/höpåsat bytt till röda julschabraket..sen ut en sväng ikväll då han måste ridas. Ponny är stört pigg enligt maja..
de hoppade i tisdags själva alla tjejer o 1,15 nos problemas i dagsläget. Känns bra! Stallvärden på teneriffa så de byggde 7-8 hinder o lekte runt..
Goddagens.
Har börjat upptäcka att livsandarna är på väg tillbaka (börjat med Levaxin) och hittar snart energi nog till att söka extrajobb = snabbare skuldfri = ny connemara inom rimlig framtid 
Att börja få tillbaka min normala energi är typ underbart. Dessutom pekar vågen nedåt utan ansträngning. Och jag är mindre svullen i kroppen.
Jag diggar små vita piller 

Nu har julandet börjat.
Kört 30 mil, handlat alla julklappar, gjort Jansson (som är min uppgigft när vi firar jul hos mina föräldrar) och fått irländsk toddy av maken (smarrigt värre).
Det är alltid lika märkligt att gå på stan i sin gamla hemstad. På något sätt väntar man sig att se en massa bekanta ansikten, men man gör ju faktiskt inte det. Inte för att det är något enormt stort, men många jämnåriga har väl flyttat och andra har flyttat in.
Känns ju lite konstigt att lämna pållen under några dagar, men han blir väl omhändertagen av duktiga stallkompisar. Igår fick han dessutom en ny granne, en söt liten C-ponny tjej, irländsk import. Snackarn Helge var lika pratglad som vanligt och glad över en ny bekantskap.
På söndag ska jag, om allt går som planerat, hälsa på Helges morfar, Hagens O'Chief. Det är ju inte så långt härifrån så man får passa på.
#3 Vad skönt för dig. Pigga på dig