Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 970 ggr
Covergirl
0

God julafton 2009

Jag har av någon anledning fortfarande inte kommit i säng. Till att börja med höll jag på att få tillbringa natten inne i Peias box.
Hade lagt ut nyckel i foderkammaren. Mina föräldrar skulle nämligen förbi på vägen till mormor i Ystad. Så långt allt väl.
Dock ska en tjej ta hand om hela gårdens djurbestånd julaftonseftermiddag till annandag julförmiddag. Således behöver hon en nyckel även till mitt hus. Hon trodde att nyckeln som låg där var framlagd till henne. Så var inte tanken.
Jag kom alltså hem från jobbet precis efter midnatt, gav hästarna kvällshö och skulle sen ta nyckeln men tji fick jag.
Dåligt batteri på telefonen och inte tjejens nummer inlagt. Jahaja.
Lyckades iaf få tag på en kompis som lyckades leta upp fyra nummer till en Sanne i Dalby. (Det enda jag visste, och ungefärlig ålder.) Första numret jag ringde var rätt.
Kändes lite otrevligt att ringa och väcka mitt i natten men vad göra. Körde sen dit och hämtade nyckeln. Tur att hon bor bara ett par kilometer härifrån!

Nu ska jag se på TV, borsta tänderna och göra mig klar för natten. Ännu en natt med alltför lite sömn. 28 timmar på fem dygn är nuvarande statusen Obestämd

God jul till er alla!

lil-sis
0

Jag jobbar idag. Ska börja med att köra folk Centralstation - Gränby C och sen City - IKEA/CoopForum och avsluta dagen med att köra folk Centralstationen - Storvreta.

Lär väl bli en och en annan "sistaminutenshoppare".

colleen
0

Jag ska bege mig ut i stallet och fixa klart allt där. Sen blir det en sväng på Loppan innan jag hoppar in i duschen och gör mig iordning tills kusinerna kommer.

~Jag tror på ödet~

[yatzy69]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uh, lät inte som en bra början på julen….

Runt Gbg har det tyvärr börjat att töa, men vi ska väl hinna med en julaftonsritt med snö i år Tungan ute.

God Jul alla!

AnnaB
0

God julaftons morgon alla… Här i söder är en vit jul i år, ovanligt,

trodde allt skulle hinna smälta bort under gårdagen…

Ska börja med stallet nu o en vovvepromenad, sen är det mat som ska förberedas innan julfirandet tar över…

Ha en skön helg alla!

yuppie
0

god jul alla connemaravänner här på forumet.

ja snö, det är något vi har gott om här söder om stockholm, ca en halvmeter skulle jag tro. man känner i armar och rygg att hästär lite slitigt ibland, spec när man gör jobbet själv. (med hjälp av mannen), men det är en underbar livsstil, hoppas vi ses på olika evenemang nästa år.

i januari har vi ju ett upprop om lokalavdelning, jättekul tycker jag som inte precis kan gödsla med connemaraintresserade, se nu till att hålla er på benen när halkan slår till, broddar till matte är ett måste då, när hästbenen har bråttom in på kvällen, god jul igen från annki med maror.

Pelleplutt1
0

#0 Hoppas det blir lite vilsammare över helgerna! Vilken natt, den skulle jag inte vilja byta till mig…

Här hemma har vi haft en liten julklappsutdelning på morgonen. Döttrarna har fått de hästarna vi haft på foder i flera år. Så nu står Ida som ägare till Stockmossens Julia och Johanna till Skäpperöds Vulkanus. De hade utsläpp i morse och när de kom ut hade vi satt upp nya skyltar på boxdörrarna med deras namn som ägare. Surprise!! Behöver jag säga att de såg nöjda ut när de kom in från stallet!?

Här är så vitt och juligt att det ser ut som ett julkort ute. -6 grader, men tyvärr ingen sol. Nu väntar stallgöra och utritt innan matlagning, Kalle och julklappar.

GOD JUL allihopa. Hoppas kvällen blir lugn och trevlig!

Bilden förställer gullegrisarna som just bytt ägare.

Akerberg
0

God Jul alla!

Kommer precis från stallet. Snörpa o jag har varit ute o busat i skogen ^^ Vi tycker om snö båda två och hon tänder till ordentligt o vill springa meeera! Tog det dock lilla lugna idag, akuten på julafton kan ju kvitta ;) Inte för att jag brukar trilla av, men man vet ju aldrig liksom =S

Har hunnit slå in ett paket som stod vid min dator när jag kom hem. En present som jag var med pappa o köpte till mamma, så nu åkte jag på att slå in den med =P På etiketten står det "God Jul Mamma önskar Pappa" haha =P

Covergirl
0

#3 & 6
Det var klart intressant. Men det hade nog varit mysigt även inne hos Peia. Utestall är visserligen rätt kallt men stänger jag överluckorna så blir det så varmt och gosigt så :p

Nu är det lite lugnare. Sitter i en fåtölj hos mormor i Ystad och ser på Kalle, dricker glögg och äter snask.

Kjerulfia1
0

Så var Kalle över för detta året, klapparna utdelade och paltkoman har infunnit sig.

Att man aldrig lär sig? Nu lär jag inte vara hungrig på flera dagar. Men det kanske är det som är meningen?

I julklapp fick jag bland annat en intressant bok om hästens färger. Jättekul, och den ska läsas lite mer noggrant vid tillfälle. De andra tyckte jag var lite oartig som hade näsan i boken under julklappsutdelningen Skäms