God Juldag 2009

Julfirandet börjar närma sig sitt slut. Kusinerna och deras föräldrar är på väg hem. Julklappsutdelandet var slut framåt 23.30. Vi brukar alltid vara typ sist :p

Goddag
Här regnar det =(((
Snart kommer moster o kusiner o kusinbarn o fikar, håller på att fixa iordning, men smet ifrån en stund

Go kväll i stugorna! Idag har vi påbörjat röjning för att bygga ny sadelkammare. Den gamla är lite för liten och vi behöver plats för flera boxar. Så nu ska vi bygga en ny ute på logen. Ska bli så skönt med mera plats. Imorgon ska vi gräva ner och gjuta plintar och sen är det bara att ta fram hammaren
.

Idag har det inte gått många knop, men jag, syrran och mamma var ute och gick en långpromenad med Nilo, syrrans prickiga hund (det är en dalmatiner). Samtigt passade syrran på att lägga spår för Nilo.
Vi gick där jag brukade rida som tonåring och det är SÅ fina ridvägar i hela den skogen, många gamla skogsvägar och stigar på sanddominerad jord
. Synd att man inte har tillgång till sådana nu…
halloj igen, ja så var det tillbaks i gamla spår,dvs regn i stockholm. menganska skönt med så milt väder.
spännade #3 att starta ett nytt projekt och så otroligt gulligt att ge sina jäntor en sån julklapp, hälsa dem att de ska vara tacksam för sin mamma.
även om det är stimmigt när man möts är det ändå kul, mitt i babyskrik, disneymonopol och god mat hinner man snacka om livet, ha en bra fortsättning på julen alla, annki.