Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 649 ggr
Akerberg
0

God dag 1 januari 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag skrivit fel två gånger, alltså 2009 istället för 2010, tar ett tag att vänja sig =P

Kommer precis från stallet. Idag har vi tolkat =D Jag red o ägaren åkte efter, men det gick inget bra, bara välte hela tiden o Snörpa bara suckade ;) Plockade av selen o drog några repor i galopp till hästens stora förtjusning *Tjohooo* =) Sen på med selen igen och ryttarbyte. Malin (ägarens dotter) fick rida o jag åkte bakom. Gick jättebra, trillade inte en enda gång Skrattande Travade några korta bitar också, hur kul som helst =D  Malins ponny fick stor-matte hålla i så länge. Vågade inet försöka tolka med henne för hon är så bakrädd.

Covergirl
0

Ännu ett nyår i Kalmar är avklarat. Jag älskar Lund och Dalby något alldeles otroligt men här i Kalmar finns stora delar av mitt hjärta. Älskade stad och älskade människor!

I eftermiddag/kväll blir det Tour de Ski och Harry Potter-film. Lugnt och skönt :)

Sassenach
0

God kväll!

Sista natten på jobbet för denna vecka (är ledig nästa). Ganska lugnt idag, vår gruppledare hade kul över nyår och är hemma och vårdar sin bakfylla.

Hemma är det klart, stallet mockat, hö hämtat och Kråkan har blivit longerad i snön på ridbanan. Han tyckte det var lite jobbigt att behöva lyfta på fötterna, men det var nog lite kul oxå. De andra 3 "idioterna" stod och glodde över staketet, när de inte gnäggade över att Kråkan var i stallet.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

AnnaB
0

Go kväll,

ja året kunde ju slutat/börjat bättre, nära vänner drabbades av döttsfall igår, hennes man avled hastigt i sjukdom, känns tungt o tankarna går dit, sen allt praktiskt med gård, hästar o väntande föl..

fy för att livet är så orättvist

För övrigt fortfarande kallt här i söder, längtar efter att rida, men burrrr, det får bli plus igen först så vi blir av med iskanorna till vägar.

colleen
0

God kväll!

Jag har varit väldigt oaktiv här ett tag. Har inte orkat skriva, men har läst nästan allt. Nu är äntligen 2009 över, jag hoppas att 2010 blir 100 gånger bättre. För nu får det snart vara nog!

Kallt som bara den här, hästarna fick komma in vid kvart i fyra. Fina snötäcken hade de på ryggarna.

~Jag tror på ödet~