Nyårsafton - hur gör ni?
Snart är det dags för det årliga smällandet av raketer som inte speciellt många djur är förtjusta i.
Hur brukar ni göra? Brukar ni vrida upp radion? Bomull i öronen? Stallvaka? Eller gör ni bara "som vanligt"?
Vi brukade bara höja volymen på radion :) Brukar fungera utmärkt.
Jag provade bomull i öronen förra året, men det låg utspritt i boxen när jag var o kollade vid 00.30 tiden.
Lite radio kanske inte är fel, ska testa det i år. Jag har fördelen att ha stallet 30 meter från ytterdörren och ska vara hemma, så jag kan kolla till dem hela kvällen.

Ingen av mina hästar bryr sig om saken. Så nej, jag gör inget särskilt.

Cheesen är skräckslagen för smällare, visserligen skjuts det bara på avstånd här, igen av de närmsta grannarna brukar ha raketer…
Förra året inköptes en "luva" den plus bomull i örona funkade jättebra!
Mina pållar har inte brytt sig. Så inga åtgärder.
Jag är själv skotträdd så jag brukar hålla mig ifrån djuren.

Vi höjer ljudet på radion=)
vi kör som vanligt men åker ut kring tolvslaget och kollar läget.. Dem brukar inte bry sig
jag bor ju relativt centralt så här brukar det panga rejält runt omkring. eftersom jag har en stor hage, tre ha ungefär, så brukar jag faktiskt ha dem ute med foder. aran är en bra ledarhäst, stencool för onaturliga saker, så de brukar ta någon galopp, för att sedan stanna upp. är mer rädd att spec yuppie ska göra sig illa i stallet. tycker också att aran lär tvååringen på ett bra sätt, jag finns här, du kan ta det lugnt.
i detta kalla väder tar nog det hela slut ganska fort, och då går vi in till en krubba fylld med gott käk.
det som jag tycker är värre är småskjutandet dagen efter, så nu rider jag aldrig yuppie den dagen, ja detta var friskluftsfanatikerns val. aran däremot tycker att han är tuffare än nån liten fjuttig smäll.
fy fabian, hatar denna kyla, skulle gärna ha irändskt väder med lite stadigt småregn.
på bilden är tuffingen åring och redan då teamleader
Hästarna får komma in nån timme tidigare, stallet står uppe i skogen där det inte låter så mycket.
Stall ägarne håller bara lite extra koll om hästarna blir stressade. Men de brukar vara som vanligt.
Förut hade vi en islandshäst som vägrade komma in när det började smälla, så hon fick bara komma ut några timmar på dagen.