God morgon 2 januari 2010
Haha, först skrev jag året till 3020 :p Jag är visst väldigt mycket före min tid.
Jag har precis ätit frukost och ska snart köra söderut. Det snöar så resan lär väl ta lite längre tid än resan hit. Men men, så länge andra bilister kör ordentligt så är det nog lugnt :)
Jag var precis i köket och tänkte baka frukostbullar men åter igen, en av de som bor här har somnat från sin disk och då sa jag ändå till i förrgår att alla måste diska innan man går och lägger sig så det är fräscht när man kommer upp på morgonen och vill ha frukost!
Det är snuskigt i köket nu, jag blir både less och arg….
Bor man i kollektiv måste alla hjälpas åt!
Godmorgon! Underbart väder här idag, underbart med nytt år också.
Imorgon bär det av emot holmtebo stuteri för att hälsa på Elisabeth och Johan samt rida Bossanova. Ska bli jättekul :)

Hej svejs!
Här skiner solen och sen igår har det väl kommit sisådär 1½dm snö. Så jag har varit ute och kollat staket, skottat snö och fixat vatten i hästarnas hagar. Det har börjat snöa igen, jag undrar om vintern tar igen all förlorad snö de sista åren??? När jag tog mig genom ena hagen så var det ofta snön gick till knäna… Jobbigt att pulsa i. Ska väl ta och rida en sväng med Loppan nu hade jag tänkt. Får se hur långt vi orkar. Det är ju inte helt enkelt för honom heller att pulsa runt i en halvmeter snö som det är på vissa ställen.
~Jag tror på ödet~
Cicci vad roligt! Du måste berätta sedan hur han är att sitta på, han ser så himla fin ut!
Blir det betäckning i år?

#1 Det är just det som är problemet när man delar bostad med människor som man inte helt frivilligt har valt att bo med. Fast det är ju också så lärorikt! man lär sig mycket om både sig själv och om andra människor. Jag insåg efter att delat lägenhet med andra (både kompisar och 'främmande') när jag pluggade i Uppsala och hus när jag bodde i Storbritannien att man kan bo med vem som helst i ca 6 månader, och många i 1 år, men ska man bo kollektiv mer än ett år, då gäller det att kemin stämmer och att man har ungefär samma ordningssinne i kök och badrum.
Numera är det så skönt att bo 'själv' och bara dela bostad med maken.
Idag har jag och Helgonet varit ute och pulsat i snön. Jag gick på den upptrampade delen och han fick gå i snö upp till knäna. Han var rätt trött efteråt, och jag med för den delen. Tog på mig tok för mycket kläder…
#1 ja det gäller ju överallt..jag städade upp i stallets fikaställe igår, alla jullovslediga ungdomar hade lagt sina enportionskartonger lixom ovanpå soptunnan så det bildades ett vingligt berg typ. Jag bar bort minst 3 säckar samt gjorde rent. Hm. råttskit även så de har varit där o smaskat..jätteäckligt. Jag som hatar när folk skriver lappar skrev en själv
om allmän skärpning..stallvärdarna kommer ju hem den 5e från 3 v ledighet o då är det bäst att det ej ser för j-t ut då får de damp som maja säger haha

aj f-n fel dag!