Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1157 ggr
Covergirl
0

God lunch 7 januari -10

Jag är så enormt trött. Gick och la mig strax efter 4.30. Gick upp några minuter före 7. Åkte till skolan och skrev klart den förbannade uppsatsen, som dessutom blev helt genomusel!
Snabbade mig sen till busshpl, var där 10.10. Bussen går 10.09 och hade faktiskt gått i tid Skrikandes På förmiddagen går bussarna bara en gång per timme så jag svor lite och gick sen till Åhléns och köpte en ny kalender.
Väl tillbaka på busshpl så var såklart nästa buss försenad och kom inte förrän nästan 11.15. Ibland är livet väldigt retsamt, 10-bussen kunde väl varit försenad istället!

Nu ska jag masa mig ut till stallet och därefter väntar skidskytte, herrarnas stafett.
Därefter jobb, 15-23.40. Kommer jag vara trött eller?! Tyst

Akerberg
0

Här snöar det fortfarande =O Undrar hur länge det orkar hålla på… Jag gillar snö, men nu är det för mycket inne i stan, stora drivor överallt, särskillt på parkeringarna, som är trånga som de är ändå =O  Fick åka värsta omvägen till jobbet idag. Skulle upp på ett berg o kom inte upp… fick rulla baklänges till en skottad parkering, backa in där och vända o ta en annan väg som inte är så brant uppför.

Ska sätta mig o leta bilder att framkalla nu. Det är ett årsedan sist tror jag… så det lär väl bli några stycken =O

Tindra1991
0

Godda!

Här har det varit kallt! Hade bara 6 plusgrader i ena huset igår, det är inte kul. Nu är det bättre, men har börjat snöa istället. Sitter med den förbannade hemtentan och upprepar mig själv i oändlighet. Måste dock bli läsbar och okej, vill inte sitta och resta kursen senare. Ingen mat har jag heller, har inte hunnit eller orkat gå och handla även om affären bara är några minuter bort. Får bli några gamla pommes till lunch med bea-sås till. Yummy!

ambo
0

Goeftermiddag..helt slut efter gympass (helt onödigt) och sen framskottning av släpet till lördagens hopptävling..huga att vi ska ut i detta väder!! Måste ha me spett hemifrån, mina piffiga stenar jag lägger framför o bakom hjulen har frusit fast..ska aldrig mer lägga dit dom vintertid Rynkar på näsan Sen har den IQbefriade personen som sköter plogen fixat finfina vallar vid transporterna. Braaa..som blivit pansaris med tiden som gått..

Och sen som grädden  på moset var det översvämning i stallet. Någon hade glömt stänga av kranen..eller ev inte kunnat stänga av pga frysning (ingen vet vem..) o sen har ispropp lossnat o vatten stått o flödat hela natten..fast ambos box klarade sig och vårt foder samt sadelskåpet. Andra hade ej samma tur. Vatten 1 dm på stallgolvet i morse..

Nä, kaffe o sen softa en stund. Borde jobba lite men, det blir på måndag har jag nu bestämt.

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'kväll!

Varit hemma från jobbet idag, kände mig risig imorse men något piggare nu. Det har snöat mer eller mindre hela dagen och blåsit huggormar! Huvva! De tolv minusgraderna vi har känns mer som 30!!

Lider med er som kämpar i kalla stallar medan jag slöar på soffan med varma "Bullar" på magen. Ibland är man nöjd med att inte ha häst!Flört

Ha en fortsatt bra kväll!

/Bullemor

monsterpony
0

God afton allesammans!

Idag har jag faktiskt gjort saker. Varit och klippt mig och skaffat en omgång nya linser, så nu är det i princip bara packning och flytt kvar. Julledigheten går obönhörligen mot sitt slut… Har även hunnit njuta av lite trevlig skidåkning på TV. Svensk seger och svensk tvåa och femma i sammandraget. Inte helt fel… Cool

#3 Någon som hade tänkt börja med ishockey i stallet eller? Tur att ni slapp den värsta blötan i alla fall.

#4 Släpp inte ut dem i snöstorm de där två… De ser ut att vara svårhittade i allt för mycket snö… Flört

AnnaB
0

Go kväll alla…

sol o minus 9 här idag, har fått paddocken skottad, så nu har jag ett berg av snö i ena änden……. ska försöka få  på lite tösalt där det är hyfsta snöfritt så man kan börja jobba hästarna igen, inte van vid att kylan håller i sig så här lång tid…

o tösaltet jag köpte var ju slutsålt så det fick bli en säck fodersalt istället, men det var nästan lättare att sprida ut…