Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettfoder
Läst 2020 ggr
Akerberg
0

E-vitamin

Någon som provat att ge hästen E-vitamin? Bra för muskler o leder har jag sett.

Köpte en flaska idag till Tant Brun, men hon snörpte på mulen värre än vanligt o sa näe det får du äta själv!! Så jag provade, och jag förstår henne, smakade TVI!

RC71
0

Jag ger tokosel till mina hästar . Ett kryddmått varje dag hela stallperioden.

AnnaB
0

Här används Chevinal, den ska inkludera alla

vitaminer sägs det….FlörtCool

ambo
0

Vi brukar göra det under tävlingssäsong för att undvika mjölksyra i muskler enligt uppgift.

[Heikne]
0

Jag ger E vitamin dagligen främst för muskeluppbygnaden.

E vitamin rekomenderas i pulverform och för bæsta resultat rekomenderar jag

Equistro super E.

e vitamin i pulverform smakar dessutom gott och brukar vara populärt hos hästarna.

Hanjon
0

#1 tokosel ges endasst med ett kryddmått en gång i veckan. Anars så överdoserar man och överodering av selen är giftigt.

#2 Det finns många brister i Chenival. Läs innehållsföträckningen och gemför det igentliga behovet. Det saknar väl selen överhuvud taget har jag för mej.

Spader-EliN
0

#4 Chance åt Super E en period efter kvarkan för 2 år sen. (betför med olja och super E) Gillades starkt, lillponnyn gnäggade så fort man gick mot skåpet

Tindra1991
0

Ge e-vitamin i pulver eller pelletsform istället, brukar gå ner bättre. Eller Tokosel, drygare. Chevinal är inte täckande, bla innehåller den inte selen som sagt ovan. Bättre och ofta billigare att räkna på fodret och sedan tillsätta det som behövs. Jag körde också på Chevinal, tills jag blev foderupplyst och snål =) När jag hade häst senast så hade jag bra värden på grovfodret = inga mineraler. Har annars gett kraffts mineraler plus extra e-vitamin under den mörka årstiden.

RC71
0

#5 Det mått som följer med förpackningen rymmer 7 kryddmått. Så till en häst som väger 400 kg fungerar det utmärkt med ett kryddmått om dagen för bästa upptag. För att överdosering krävs ca 20ggr rekomenderad dos…

Akerberg
0

Hon äter numera E-vitamin i pulverform i både havre o betfor. I havren får man dock blanda med B-vitamin för att det ska slinka ner. Nu minns jag inte vilken sort hon får, Biofarmab är iaf tillverkaren. Rent e-vitamin utan selen