Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1384 ggr
RC70
0

God förmiddag 2010-01-16

Det är verkligen svårt att skriva 2010, haha.

Jag är på väg ut i stallet, på väg. Jag har iaf klätt på mig och ska bara, vakna till lite och fläta håret så att det får plats under mössan sen ska jag köra ut till Ängelsbäck.

På fredag far jag upp till Sthlm igen ett tag.. mutter.. jag vill inte, men vad gör man inte. Jag har kommit in på sjuksköterskeutbildningen på Ersta-Sköndal MITT i Sthlm.. så det blir till att lämna Skåne ett tag. Jag försöker att byta universitet, vi får se hur det blir, blir förmodligen så att jag måste plugga första terminen i sthlm och sedan hoppas på att jag kommer in någon annanstans andra och resterande terminer istället, vi får se helt enkelt.

Jag har börjat rida Monia, det går verkligen jättebra hon är en pärla, får mkt hjälp av Jörgen med så det känns skönt ! :)

Trevlig lördag på er. Idag ska jag på möte/middag med UNGASVH Zon Syd.

Akerberg
0

Goddag

Sitter hemma o kurerar förkylning, hade igentligen tänkt åka till Snörpa en sväng, men känner att det är bäst att låta bli.

Nästan plusgrader ute, triiiist! Vill inte att snön ska smälta än! Jag är inte färdig med vintern ännu.

Covergirl
0

Här är det minusgrader och lite grått. Känns som en aning snö i luften.

Jag har varit ute i stallet och storstädat Peias box. Hon är grisig redan i vanliga fall och som dräktig är hon som en orkan.
Resten av dagen ska jag njuta av underbar vintersport på TV och hålla tummarna att Mr Hunk hade minst lika trevligt igår som jag Skrattande

monsterpony
0

God eftermiddag!

Mildare här idag, men fortfarande under nollan och soligt och fint. Jag har promenerat ner på byen och köpt en karta och tittat på skidor (men inte köpt några). Istället blev det en hel massa dyr mat, men äta måste man ju.

#2 Du borde flytta hit. NRK visar utförsåkning på ena kanalen och langrenn på den andra. Med kommentarer om vilka svenskar som har norska kärestor… Skrattande

Kjerulfia1
0

Ska ut till stallet om en stund. Idag står promenad på schemat för Helge. Han börjar kaxa till sig lite och kan ibland absolut inte förstå varför han inte får gå in först av hästarna i hagen Tyst. Då är det bra att farbror Veron säger ifrån så Helge lär sig att man får vänta på sin tur. Basta!

Igår tömkörde vi runt byggnaderna på gården. Det gick bra, inga konstigheter. Vi gick förbi stalldörren flera gånger utan att Helge gjorde en ansats till att stanna Skrattande, vilket han gjort förut. Djup snö funkade det med. Förra gången halkade jag och låg raklång framstupa i en meter eller så efter en skrämd ponny. Sådant som kan hända. Vi klarade oss iallafall utan större skråmor.

Spader-EliN
0

God Eftermiddag!

Har precis kommit hem från stallet där jag var ute och red en fridful(?) uteritt. Inte riktigt sant, dom sopade på cykelbanorna och det lät läskigt sa hästen och han såg till att jag fick reda på det xD annars skötte han sig bra :)
imorgon ska vi sälja fika när goldenklubben har utställning så det blir att va i stallet strax efter 9

AnnaB
0

God eftermiddag,

blåst o kallt ska denna vinter aldrig ta slut?

Har longerat Denise idag, hon sköter sig exemplariskt som alltid,

efteråt ställe jag fram en pall brevid henne, klev upp o hängde över henne för första gången, hon står coollugnt, som om vi gjort det här massor av gånger…… visst är det en härlig ras!

Sassenach
0

God kväll!

Kråkan och jag har varit i Rimbo och haft lektion, han skötte sig jättebra hela dagen. Inga problem att lasta och han gnäggade inte fullt lika mycket som han har gjort de tidigare gångerna. Ypperlig träning med hästar som kommer och går och människor som smyger på läktaren.

Min ridinstruktörs hund uppförde sig inte lika bra, när vi passerade lite nära var den på väg att anfalla. Kråkan lättade väl en halvmeter åt sidan, satt kvar som tur var. En av mina kompisar dök upp och knäppte lite bilder både med min och hennes kamera, de med min blev inte så lyckade. Men jag skulle få kopior på de bra av henne.Kyss

Annars har jag städat ur bilen inför morgondagens resa till Södertälje. Nu är det bara disken kvar att göra.

Ha en trevlig kväll!

Covergirl
0

NRK brukar ha bra vintersändningar. Men SVT klarar sig rätt bra, jag har sett allt idag! Skrattande
De där skidcirkusarna är rena rama inaveln ju Tungan ute Bergman ska ju gifta sig med Eikeland i sommar. (Och Helena Jonsson med David Ekholm.)