Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketttävling-utställning-och-evenemang
Läst 1181 ggr
Spader-EliN
0

Mål 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för mål med era connemaror 2010?

Målet för mej och Hagens Chance är att befästa det som nu funkar mycket bra på träning på tävling. Att göra bättre resultat i LC & LB och rida godkända LA

Sassenach
0

Jag skall iaf debutera i Dressyr, se hur bra det går.Tungan ute

liljegren
0

Mål och mål.. det ligger väl mest på mig..

1. jag ska bestämma om jag ska betäcka i vår eller nästa vår

2. med vilken hingst.. suck..

[Heikne]
0

jag har fyra mål

- Hålla Bonnie frisk

- Spika betäckning 2011

- Börja träna för Per Sandgard och Nina Bengtsson

- Ut och tävla lite hoppning.

boono
0

Mina mål… eller ja, det jag strävar efter i alla fall:

Hagens Sheila - (Dressyr) Få lite högre resultat i LA-klasserna plus starta en PI:a (skulle ju betäcka henne till våren, men väntar nog med det tills nästa vår - vill ju vara med på riks plus att det är sista ponnyåret för mig så vill satsa allt!) Glad

Nepal´s Fury - (Dressyr) Rida med bra resultat i Div II samt ut på lokal och regionala tävlingar (endast tävlat en regional med honom, LA:1)

Sodiack - (Dressyr) Komma igån lite mer med galloparbetet nu efter skadan… jobba till så att han blir mer stadig i formen och i sig själv!

pidan89
0

Mina mål är att fortsätta som hittills, med några undantag. Ett föl sla födas friskt och välbehållet, två ston ska betäckas utan problem och så ska jag åka på utställningar med några av dem. Och sedan ska Oki inte vara med om några skador när jag skickar honom på åringsbete i sommar.. Haha.. Känns som om jag har lite för höga krav.

Covergirl
0

Peia:
Få ett friskt och fint föl. Komma igång med träning igen efter fölning. Ev. gå någon liten tävling under senhösten. Kanske en Hubertusjakt i november eller dyl :)

Cinna:
Deltar i år i Östgötateamet i fälttävlan så det blir en del träningar och sånt därigenom. I övrigt fortsätta hoppetävla och ev. någon dressyr. I hoppning LA-klasser och i dressyr LB-LA.

Sexåringen:
Börja tävla, främst hoppning och fälttävlan. Även han är med i Östgötateamet i fälttävlan.

monsterpony
0

Mitt mål är att hitta något att rida, connemara eller ej. (Förmodligen blir det väl ej…) Sen får man väl sätta mål utifrån det, men det vore kul att kunna jobba vidare på att bli lite tryggare på LA-nivån i dressyr. Glad

RC70
0

Mina mål..

Friskt föl :)  Gärna inte ett fuxsto (IRONIFlört). Försöka att rida igång Monia ordentligt den här gången. Annars får nog Monarch åka på nån utställning.

ambo
0

# 7 hej kompis, samma här..Komma igång me ridandet igen..antingen blir det Lassie eller om det inte funkar av ngn anledning blir det på annat sätt. Håll tummarna för LAssie nu, hon kommer snart Glad hon verkar va en underbar hästindivid så det lär ju bli svårt att inte bli kär i na

Mål 2011 blir (om Lassie stannar) att hitta ngt lantligt boende med billiga stallplatser Glad ingen i familjen vet nåt det blir en surprise hehe

monsterpony
0

#9 Men du har ju en mara på ingång i alla fall. Jag vet knappt var det finns ridskolor i trakten… Rynkar på näsan

Akerberg
0

Har ju ingen mara, men målet för min bruna tant är att hålla henne pigg och frisk. Är hon det åker vi förhoppningsvis på några kortare distanstävlingar, ev någon hoppclearround upp till 60 cm om det finns någon lämplig (upp till 60 cm skuttar hon bara, men på 70 cm så börjar hon hoppa, och då hoppar hon mig ur sadeln (skulle ju gå att träna upp mig, men vi tränar ju aldrig hoppning, och dessutom är jag rätt feg) , + att det sliter mer på gamla tanter). Funderar även på att vara med på en dressyrtävling i oktober

[baffinbay]
0

#8 Spådde i min thesump idag och såg ett fuxsto ;)

Delight får förhoppningsvis ett välskapt stoföl och kan i sommar ridas som sällskap till Fendi.

Fendi blir fyra iår och ska fortsätta utbildas. Just nu rids han i skritt och trav och är bara allmänt underbar. Får inte nog av honom… :)