Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 869 ggr
liljegren
0

God morgon 10-01-21

Jag har skickat in mitt arbete som jag satt med till 02:30 igår. Så går det när man inte tar tag i saker i tid. Å andra sidan blev den rätt bra, tycker jag.

Dagen idag består av att njuta av min "ledighet" genom en tur i skogen på världens bästa ponny, som jag numera titulerar henne som. ;)

Ha en underbar dag!

boono
0

#0 Jag måste nog göra precis som du gjorde tills idag, sitta med ett arbete som ska vara inne i morgon… men vi får arbeta med det i morgon på lektionen också (men det är såååå mycket jobb) :/

Gick upp 07.00 - gick ut och gav hästarna mat, släppte ut Sodiack, sen gick jag en runda… tillbax till stallet och rida Nepal och sen Sheila… :) En rolig morgon, 11.10 åkte jag till skolan så när jag kommer hem kan jag ägna hela tiden åt mitt skolarbete :P

Akerberg
0

Goddag

Ska baka blåbärsmuffins tänkte jag, om en stund =P

Inget väder alls ute, grått o trist o för varmt (-1)

pidan89
0

Sitter också med skolarbete.. Men snart ska jag ut i stallet med de vardagliga sysslorna. Ingen ridning för min del men som vanligt ska jag njuta av lite musik medan jag rycktar de små ett par timmar :D

Covergirl
0

Skola 10-12, Om fullmakt. Superkul. Inte.
Därefter träning, lite trevligare men jobbigt :p
Nu har jag bokat optikertid, tandläkartid, service av bil, service av släp och besiktning av bil + släp. Känner mig rätt produktiv Glad

Dags för stallet nu!

monsterpony
0

Goder afton i stugorna.

Klockan närmar sig 18 och det är väl snart dags att dra sig hemåt och få i sig någon föda… Har jobbat på rätt bra under dagen och känner mig rätt i fas med undervisningsförberedelserna. Har faktiskt hunnit forska lite och ordna på kontoret också idag, så jag känner mig rätt nöjd. Om bara min dator kunde behaga dyka upp snart så skulle livet bli lite lättare…

Sassenach
0

God kväll!

Kom försent till jobbet, måste komma ihåg att ställa fram klockan imorgon. Annars har det varit en lugn dag. Mockat och glott på dumburken.

Ha en trevlig kväll!

Tindra1991
0

Gokväll!

Har haft en hyfsat späckad dag, först sjukgymnasten på fm, sedan till mitt nya jobb och prata med chefen, och luncha med faderskapet. Sen till frissan, och sist middag med lillasyster. Håret blev skitfint, mycket nöjd! Nu ska jag surfa lite, läsa lite i min bok och sedan slockna. Upp 5:15 imorgon och dra till jobbet. Blä!

Gonatt!

Covergirl
0

Sådärja, nu är den nya sadelkammaren invigd. Den är verkligen fantastisk! Ska försöka fixa bilder vid tillfälle.
Det finns tolv sadelhängare, tolv tränshängare, krokar lite överallt, en sån tränsputskrok i taket, spöhängare, en sadelbock för putsning hänger på en vägg, en trappallgrej hänger på en vägg, fyra garderobsskåp och fyra rejäla hyllor för täcken, lådor och sånt.
Sen bord, stolar, whiteboardtavla och en mkt snygg oljemålning. (Målad av Saras brorsa, han är konstnär.)
Vi hängde mitt superbiga skohorn på en av krokarna Skrattande

Har redan flyttat in en hel del grejer. Ska imorgon försöka hinna förbi CityGross och kolla vad de har för olika typer av lådor.

Sassenach
0

Nu är jag något trött på Norge! De skall ha specialpall till sina tidningar, för de kan inte skicka tillbaka de vanliga EU pallarna (de käkar säkert upp dem).

Jag har ägnat de senaste 20 min åt att stapla om samma trave pall två ggr, för att den behagade välta lika många gånger på vår taskigt plogade gård på jobbet! Skrikandes

Så Monsterponny får ursäkta om jag inte gillar ditt nya land just nu.

ambo
0

sovdax snart..rotade fram pjäxor o skidor till vår lilla friluftsdag på lördag Järvsö..det visar sig att det är lika stort jobb att planera för 1 dag som för 1 vecka. Sjukt Glad

Gonatt gott folk

monsterpony
0

#9 Ahh! Pallskickning till Norge. Även jag fick lasta om min pall, men det var för att efter den var lastad visade det sig att den inte gick ut genom dörren… Skrikandes Men sen åkte den iväg på en högst vanlig pall… (Å andra sidan, varför skulle de ta skicka tillbaka en EU-pall. Det är ju inte ett EU-land… Tungan ute) Min pall gjorde en liten paus vid gränsen, men till slut blev alla personnummer och organisationsnummer och momskrav utredda på ett lämpligt sätt, så det kom fram som det skulle som tur var.

Hoppas din pall kommer fram som den ska.

Sassenach
0

#11 Var den insektsbehandlad din pall? Vi måste skicka specialpall från jobbet, de vill inte ha in någon sorts insekt(som trivs i gammal träoch som säkert kan ta sig över gränsen ändå). Pallarna med tidningar brukar komma fram, trots polska/lettiska/estniska förare. Som pratar en ohyggligt dålig engelska och ännu sämre svenska.

Snart kommer det finnas "Motorbörsen" och "Anlegg och transportbörsen" i en affär nära dig.. Flört

monsterpony
0

#12 I can't wait… Flört

Jag tror inte att den var speciellt insektsbehandlad. Det var det aldrig någon som sade något om. Jag bara tog en som fanns i källaren och det var uppenbarligen inget problem med det. Jag kanske hade tur…?

Sassenach
0

#13 Tur eller ej, det vet jag inte. Men jag vet att de vi skickar måste ha en speciell stämpel på annars fastnar de i tullen. Å då blir inte kunden glad….

lil-sis
0

Har för andra gången på mindre än ett år missat en helsyster till Patsy. Har inga pengar själv men däremot en vän som hade köpt så länge. Bah.