Godmorgon 10-01-22
God morgon!
Stallet är fixat, det enda som är kvar är ridningen. Me like.
Idag ska jag in och hämta lite bilder från när pållarna var fölisar, sådant är alltid kul att ha :)

God morgon!
Här är det fortfarande mörkt, men det är fredag i alla fall!
Jag ska försöka fira det med att gå hem lite tidigare från jobbet om det går. Helgens mål är att inköpa en uppsättning langrännsutrustning. Håll tummarna. Jag börjar bli lätt knäpp av bristen på motion och alla hurtiga norrmän som springer omkring med skidor överallt…
Ha det bra i connemaravärlden!
Jag gick upp 04:55 i morse, duschade o fixade mig innan jag körde bilen till Önnarps och Jörgen skjutsade mig till Ängelholm/Helsingborgs flygplats där planet lyfte 06:40… Min väska vägde hela 23 kg.. hurra.. med dator och böcker och hela skiten! Lagomt! Pappa plockade upp mig på Arlanda och nu ska vi snart iväg en runda och handla lite kläder och mat.. 
Hemlängtan kickade in så fort vi landade på Arlanda.. ÅNGEST…

Godförmiddag!
Nu händer det saker, lite mycket på en vecka kanske. Paris på tjänsteresa, budat på ett hus, möte med banken, blev sista budgivare kvar på huset, så nu blir det till att leta ny stallplats, makens kusin dog häromdagen (cancer, bara 35 år gammal
)… Nu på förmiddagen har vi en mäklaren hemma som ska kolla på lägenheten, så vi får se hur det blir. Huseri/lägenhetsköp går ju så himla fort när det väl satts i rullning!
Det känns som att man kan behöva en liten paus och smälta allting.
och om någon har tips på bra stall i närheten av Husby-Långhundra i Uppland, hojta till!
Godmiddag!
Skolan tar upp för mycket tid… men ska skritta Sheila idag - ska bli HÄRLIGT! :)
Men innan det blir det badminton med en kompis, så längesen nu :P
GODIS 

Var hos optikern imorse, ska prova en ny linssort. De ska bara komma hem från leverantören också.
Därefter föreläsning, satt och halvsov. Nu ska jag ut till stallet. Därefter jobb. Hinner jag så ska jag åka förbi CityGross och kolla efter lådor till den nya sadelkammaren :)
Oj oj nu är jag i valet och kvalet… Jag får en ponnyhingst f-09 om jag vill ha den. Eller typ får, får den för skamprislapp.. Det är en korsningsponny okänd härstamning…
Frågan är om jag ska ta emot den? Jag behöver ju verkligen sällskap till Zinzano men känns ju lite sådär att skaffa en egen när man pluggar…? Råd att ha den har jag ju men jag rider ju knappt på min egen pålle. Å andra sidan behöver ju inte en -09:a göra så mycket mer än klappas och lyftas hovar på 
Pållen beräknas bli c-ponny och är av grövre typ… Snacka om ågren här…

God eftermiddag!
Har just kommit till jobbet, det är lugnt än så länge. Får se hur länge det varar, min kvinnliga kollega och jag har bytt plats med B1 och B2. Så de stoppar tidningar i kuvert och vi får köra en massa maskiner som vi inte är 100%iga på.
Det blir pizza ikväll!
Ha en trevlig kväll!

God kväll (Ja, jag har tagit kväll nu!)
Varit ute med en mycket piggelin Snörp idag, 7 km på ungefär en timme. Maxhastighet 24.7 km/h ;) Gäller att ha koll ;) Mötte ett par på skidor, tanten flydde in i skogen med skidor och allt, säkert 10 meter *S* Hennes gubbe stod kvar i spåret, Snörpa stannade o tittade nyfiket på tanten o undrade vad 17 sysslar du med? Tanten vågade inte ens titta åt vårat håll *S* Han förklarade att hon är väldigt hästrädd =P

#8 Stackare. Tänk vad livet skulle vara tråkigt om man var hästrädd… 
Fast när du skrev att tanten flydde in i skogen trodde jag först att det var tant Brun du menade… 
#6 Singla slant… Blir du missnöjd med utgången kommer du att veta vad du vill…

Pizza här också. Adam tyckte att vi skulle äta det på jobblunchen vid 20. Okej då sa jag.

#9 haha, det ser jag nu när du säger det att det ser lite fel ut =P Det var alltså tanten på skidor som flydde till skogs, min bruna tant stannade o tittade o undrade vad hon sysslade med =)
#6 Hur kan en unghingst som antagligen precis lämnat sin mamma ha okänd härstamning. Jag gissar att den är stulen och det är därför den är billig.
#12 dom äger mamman också. den är okänd härstamning och tjuvbetäckt så…
# 13. Vad bra att den har en mamma. Då har den ju inte helt okänd härstamning. De kanske tom vet vem pappan är.