God förmiddag 10-01-24
God förmiddag på er!
Jaha, då var det bara 11 månader kvar till julafton då…
Mulet och lite grått här idag, men jag ska försöka ta mig en långpromenad längs Nidelven som dagens motion. Sen ska jag också provköra norsk damsugare och se om det blir lite dammfriare i lägenheten.
Ha det!

Go'midda' alla,
Det verkar bli en hyffsad vinterdag, mulet och -7C.
I eftermiddag är planen att åka och hämta hö. Sedan får vi se om det blir en promenad eller till att longera Helge, kanske både och. Gårdagens tömkörningsövning gick galant, massa ridvägar, skritt, trav, övergångar däremellan och halter, plus att det var två andra hästar inne i ridhuset.

#0 - men fy då säg inte så, jag vill ha sol o värme nu
! Stallet är klart, ska rida lite i eftermiddag också…. sen blir det några dagar vila för honom igen.
Imorgon ska alla vaccineras o Denise ska mätas…… hoppas hon behagar hålla sig inom tillåtna gränser bara…
Idag var jag uppe tidigt och släppte ut pållarna, sedan var jag hem igen och åt lite frulle och sen tillbaka till stallet för att rida med stallägaren :)
En kort trevlig ridtur. Det blir inte så långa turer nu när det är så mycket snö och Zinzano är ju inte direkt i kondition. Det tar mycket på dom kan jag säga. Zinzano som är så framåt jämt stannade upp flera gånger och pausade i snön!
På onsdag åker jag och hämtar hans nya kompis 

Goddag
Har gått tipspromenad. Var på ett ställe där vi inte varit innan, fin slinga i skogen, trevligt! Svåra frågor däremot, gissade på mer än hälften =/ Var bara helt säker på 1. Märkte att man skulle läst lokaltidningen ordentligt hela veckan om man ville ha några rätt =P Alternativet hade varit att släpa med sig veckans skörd av tidningar runt ;)
Lagom kallt o lagom soligt =)
Bild från igår

Jag släpade mig upp ur sängen någon gång före 8. Åkte till stan, satt i en stol på en frisersalong under cirkus fyra timmar. Modellande är sannerligen glamoröst. Inte! :p
Nu ser jag på trevlig vintersport på TV och ska vartefter ut till stallet. Blir tidigt i säng ikväll. Imorgon bitti blir det nämligen väckning sjukt, äckligt brutaltidigt.
Godkväll!
Är sjuk… näsan är förkyld :/
Men pallrade ändå mig ut o fick en mysig skrittur på älsklingen!
Ska försöka bli frisk tills imon… måste gå på matten i skolan… men kan ju lika gärna vara hemma så inte de andra i klassen blir förkylda :/