God morgon 20100125
God morgon Connemarafolket och annat löst folk 
Var uppe med tuppen idag, 06:00, det hör inte till vanligheterna. Har cyklat motionscykel, ätit frukost och motionerat glad Borderterrierkille i snön!
Ska strax hoppa in i duschen för att göra mig i ordning inför min första skoldag! Ska ha upprop på Ersta Sköndals Högskola klockan 12:00. För er som inte redan vet det så börjar jag min utbildning till sjuksköterska idag! Och befinner mig i Vaxholm, som en morgon som denna ser ut som på bilden. Det är utsikten från vårat köksfönster.
Jag saknar iaf Skåne så det gör ont!

God morgon!
om 35 minuter är uppropet till den beteendevetenskapliga grundkurs som jag ska läsa, dags att lägg på ett kol med andra ord..
hoppas jag överlever är sjukt nervös!

Pfft, klockan 6 hade varit sovmorgon
När Adam sa att han gått upp 6.20 började jag nästan gråta.
Jag skuttade glatt upp ur sängen vid 5. Skrapade envisa rutor som inte alls ville bli skrapade. Det var skräp på insidan också. Mkt mystiskt då bilen inte körts sen igår lunch. På eftermiddagen när jag fyllde på spolarvätska var det minsann inget skräp på insidan. Adam föreslog att hustomten var den skyldige :p
Åkte mot Lund. Hittade bilservicefirman, parkerade bilen, petade in nycklarna i deras brevinkast och gick mot busshpl. Det var ungefär tusen minusgrader, åtminstone elva eller så. Men nej, jag frös inte! :)
Tog en SkåneExpressen till centralen. Bytte där till stadsbuss nr 4 och åkte mot jobbet. Gick sista biten och var framme otäckt tidigt, redan 06.33 stämplade jag. Satt och halvsov i lunchrummet och vid 7 började jag arbeta.
Klockan 9 ringde bilfirman och sa att servicen skulle kosta 20 357 kronor. Jag försökte ringa pappa för att konfirmera att det var OK men han satt i möte. Han ringde iaf upp för en halvtimme sen och sa att det var OK.
Det kostar att ligga på topp, typ
Nu ska jag jobba vidare i hundra år. Jag lär komma hem någon gång vid 17-17.30-tiden eller så. Jag är mycket inspirerad. Inte.
Godeftermiddag!
Idag sov jag till 11.30, man måste ju komma tillbaka till skolan i morogn och säga att man i alla fall har försökt vila upp sig när man har vart hemma i förkylning :P
Idag blir det ingen ridning men tänkte att jag skulle göra läxor, jag satte mig och gjorde lite matte (fattade ingenting XD) sen gav jag upp… det blir väl att hänga vid teven hela eftermiddagen, gick en runda när jag hade vaknat så har redan fått min dagssol :P
Ha det gött…. :D
#2 Fan du slog ju mitt rekord med hästlängder! 11 990 ;- kostade Mazdan sist den var på Service!

God kväll
Lång arbetsdag idag, sen köra förbi McDriven på hemvägen, äta,, byta om och åka till stallet. Plockade in Tant Brun, gav henne lite mat inne o de andra ute, medan hon åt mockade o ströade jag hos de andra, fixade kvällsmatspåsarna, fyllde i lite vatten i baljan ute med förhoppning om att de 10 minusgraderna skulle få det att frysa (det är hål i botten på baljan, måste ha en iskork… onödigt att frysa sönder en balja till!) hur det gick vet jag inte, hann inte titta och sen var det för mörkt. Gjorde iordning hästen lite fort (som tur var fick jag inte borsta, så det behövde jag inget dåligt samvete för att inte ha gjort (hon var elektrisk i pälsen o visade med tydligt sura miner vad hon tyckte om beröring..) red iväg när solen nästan gått ner bakom trädtopparna. Såg ganska bra ändå =) -12 grader var det när vi gick iväg, häärligt! Frös inte alls, inte ens om fötterna, det bet härligt i näsan =) Var inte ute så länge, bara 37 minuter, men vi hann trava två längre sträckor med en skrittpaus imellan, och sen två kortare bitar lite senare. Tog asfaltsvägen mot Mullsjö, skrittade halva, travade halva, skrittade fram till stora vägen, vände, travade tillbaka lite längre än vi travade bortåt, och så vek vi av på grisvägen och tog den tillbaka till stallet. Bilvägarna är perfekta att rida på nu =D Tjockt lager packad snö, sviktar perfekt, och knöligt är det inte heller. We like!
Tillbaka vid stallet så fick Snörpa sin efter-ridningen-havre inne i Bäbis box medan jag mockade hennes och strödde. Sen fixade jag kvällsmaten innan jag flyttade tillbaka henne till sig och gick och hämtade in de andra pållarna. Efter det dags att fixa för frukostfodringen.
-16 grader var det när jag åkte hem, -6 inne i stallet, och där springer jag runt utan jacka och stundtals utan vantar… Jag som är vääärsta fryslorten annars och aldrig i livet skulle vistas utan jacka o termobyxor utomhus när det är -6 ;)

God afton på er!
Här har det varit jobb hela dagen. På kvällen när jag skulle runda av gick brandlarmet, så vi får väl se om jag har något jobb att komma tillbaka till i morgon… 

Saaben kostade cirkus 23 000 förra gången den servades, men då byttes bland annat växellådan så det var ju lite extra då.
Jaja, det blir nog bra. Hoppas jag. Dock var den inte klar idag så jag fick åka tre bussar och promenera hem. Imorgon måste jag gå hemifrån vid 5.50 för att hinna till jobbet vid 7. Jag är väldigt glad för det. Inte.