Vill tävla!
NU har jag gått här hemma och försökt få upp kondisen på min ponny Hagens Sheila! Det går helt okej, hon tycker det är roligt att komma igång igen efter vintern :)
Men snart är det ju dax för tävlingar och jag längtar så mycket att jag knappt kan tänka på det förens jag blir galen :P
Vem mer än jag längtar till årets första tävling? (några kanske redan har tävlat i år?)

Här längtas det också! Fast det är inget spikat ännu, pållan blir inte yngre, och i första hand ska hon vara hel och frisk och tycka det är roligt att bli riden. Hoppas dock på att komma ut på distansbanan 17 april =)
Vi vill gärna komma ut på någon liten hoppning också (läs typ pay-n-jump, banträning, clear round osv) men det är ont om sådana i närheten verkar det som?
#1 okej, ute hos oss i Norrahammar så har vå rätt många clear rounder, några på hösten o några på våren både dressyr, hoppning och caprilli… så det är gott om träning… :) dock har det inte startat ännu för i år… :P

Årets första tävling blir nog inte förens i mars för oss :(
Räknar med att starta 1 tävling då, sedan drar div 3 igång i april och då blir det två sånna omgångar och finalen i maj (tror jag den ligger?) nån mer tävling i maj sen med.. terminen inte helt spikad än så det är svårt att planera något

#2 Har kikat runt hos alla klubbar i närheten (hemsidorna), var inne på Norrahammar-Taberg också, men hittade inget. Vet du om hemsidan brukar vara aktiv? Så man kan hitta kommande aktiviteter i god tid?
Måste få gnälla lite… varför har ridklubbarna hemsidor när de aldrig uppdateras =S Som privatryttare hållar man inte till på anläggningen och kan se saker och ting på anslagstavlorna… (om det ens står där så man inte måste höra det sas)
#4 Jag var inne på www.ntrk.se nyss, vet faktiskt inte vad de har gjort med hemsidan, den är ju helt bäng nu ju, man hittar ingenting… den var mycket bättre innan då man kunde klicka på tävlingar, kommande aktiviteter m.m. men det stod att den håller på att renoveras… och aktiviteterna som ska hållas ska bestämmas på det möte klubben ska ha inom kort..:)
Man får klaga, för just nu tyckte jag att norrahammartabergs hemsida inte var den bästa den har vart :/

#5 Oj, så såg den inte ut häromdagen. Håller förhoppningsvis på att utvecklas till det bättre då =)
Letar klubb att tävla för i år, kravet är att den ska ligga relativt nära JKPG och ha lite småtävlingar ("tävlingar") och ha en AKTIV hemsida.
#6 Då har du kommit rätt (även om det inte verkade så innan), vi i våran klubb satsar på att få med nya medlemmar och att hålla även de "mindre" med, alltså hålla ett par hoppclearrounder, dressyrer och caprillisar (jag tycker de är jätteroliga och brukar alltid vara med), vi kommer även att har en lokaldressyr för ponny och häst i vår (ponnytävlingen är div II ponnydressyr omg 2), sen blir det hopptävlingar också men de har jag inte lika mycket koll på! Man kan alltid skicka in frågor och funderingar till de som anordnar hemsidan (de sitter även i styrelsen), deras mejladresser finns på hemsidan :)

#7 Låter lovande =) Kikade på hemsidan nu, och såg att allt verkar ligga på onsdagar? Det var dumt =( då kommer vi troligen inte kunna åka dit.
#8 A clear rounderna ligger på onsdagar… tävlingarna på helgerna såklart :) men det var ju lite tråkigt att ni inte kan komma, men kanske någon gång tiden är bra för er på onsdagarna så att ni kan komma! :D