Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 761 ggr
Tindra1991
0

God Morgon 2010-01-28

Insnöade? Jag är det i alla fall, sista plogningsområde, och bor precis vid vattnet. Ganska mycket snö är det, och ena rejäla drivor. Tog ett tag att få fram trappen på det ena huset, som ligger direkt i vindriktningen. Sitter hemma idag och väntar ut det tror jag, så får jag göra ett försök imorgon att ta mig ut. Snöar fortfarande, men blåsten har mattats av. Just nu är jag rätt glad att det inte finns några hästar eller får att sköta.

Ta det lugnt ni som ska ut på vägarna!

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

japp snö var förnamnet här..

skotta skotta skotta

Glad

colleen
0

Här har det inte kommit så mycket snö, 5-10 cm. Men en del drivbildningar. Vera fick arbeta sig upp genom våran alle nu när jag kom hem (Vera är min bil…).

Ska väl bege mig ut till stallet och fixa iordning allt där. Och sen är det sista jobbardagen den här veckan !

~Jag tror på ödet~

Kjerulfia1
0

Jag är inte insnöad, men det var lite nervöst när jag skulle ut till stallet igår. Inne i stan och gamla E4:an var jag inte orolig för, men sen, den lilla slingriga vägen med åkrar på båda sidor som redan innan den här snön var snorhal… Men jag hade tur, de hade faktiskt plogat den strax innan och snön hade blåst bort snarare än drivit in på körbanan.

Idag funderar jag på vad jag ska göra. Kanske tömköra lite på utebanan eller bara ta en promenad, det kan bli spännande. Man kan kanske göra koner av snö Tyst. Utebanan var plogad innan, så nu får man se hur den ser ut… Promenadvägen lär bestå av 50 cm snö… (eller hur mycket det nu har kommit, så det blir nog till att hålla sig på utebanan. Pållarna har väl fått nog av att pulsa i snön i hagen under dagen idag.

… men… första 3 timmar till på jobbet…

Akerberg
0

Goddag

Första jag fick göra när jag kom hem från jobbet förut var att skotta fram min parkeringsruta, den hade de lagt en stor snövall mitt i =O Halllå eller… tänk snälla ploggubbar! (Hade min bil stått där så hade de knött upp snön mot den istället, dvs hela hjulen o runt om hade varit begravda, det GÅR lägga snövallen åt andra hållet, mot gatan…)

Ägnat en stund åt att städa också,  skulle igentligen bara ta golvet i köket o hallen, men slutade med att jag tog köksfläkten, spisen, kaklet, diskbänken… osv!

monsterpony
0

#4 Arbetsskada eller…?

God eftermiddag på er. Även här har det kommit lite snö, men inte någonstans i närheten av vad som drabbat er andra verkar det som. De otäcka plusgraderna har i alla fall försvunnit.

Jag har gått omkring med fredagskänsla hela dagen. Det känns som om det kommer att bli en obehaglig överraskning i morgon…

Akerberg
0

#5 Skäms

Covergirl
0

Skola, hämtat nyservad transport, ridit en sväng i strålande solsken, slöat i TV-soffan.
En välbehövligt lugn dag. Ska bara fixa en matlåda till imorgon och se mer TV innan jag tidigt kravlar mig upp och i säng.

boono
0

Godkväll!

Nu har det vart genomslaget för en kall vinter, under vintern så har det vart under nollan varje dag en tid nu och det är rekordet… för det är tio år sen det var såhär på en vinter… :) hehe

Dagen:

- gått

- ridit

- ridit

- skola

- fika med kompis

- semla, glass med chokladsås, semla igen, glass med chokladsås igen hehe en trevlig kvällsmat :)