Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 3177 ggr
RC70
0

God morgon 20100129

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny dag! Jag har lite sovmorgon! Gick inte upp förrän 07:00 idag, skönt! Jag går i skolan en timme och en kvart idag. Det bästa med det är att jag ska åka buss 2 timmar… Det tar en timme in och en timme ut. Så jag kommer MEST att åka buss idag! Är inte livet alltid en fröjd!?

I Vaxholm har vi idag -11 grader.

Spader-EliN
0

God Morgon!

idag ska jag:

• Åka till stallet och lära mej hur man tar hand om ankorna
  • fylla i papprena som studiebidrag från csn
  • städa lite på rummet
  • läsa kap 1 i Sociologisk teori och göra uppgifter till
  • åka till stallet och försöka rida ut en sväng på chansen
  • Fixa dagordning till equipagemötet på måndag
  • se alla serier som jag missat i veckan :P (how i met your mother, paradise hotel, halv 8 hos mej, greys anatoy, robinson)

igentligen skulle jag nog behöva åka in till universitetet och hämta ut liu kortet och studentmailen men det får vänta tills på måndag

boono
0

Godförmiddag!

Blir att vara i skolan till tre sen hem o rida… kanske träffa kompisar eller slappa vid teven :)

colleen
0

Go dag!

Jobbade till två inatt. Och sen hem och fixa frukost till pojken som började vid tre… Sov till tio, men blev väckt av både ett par larm och några sms på vägen. Nu är jag hemma för att fixa stallet och ikväll blir det middag och bio med kusinerna och moster och mamma och syster. Så full fart. Imorgon är det jobb igen.

Full fart! Kallt är det ute också. Men solen försöker i alla fall ta sig fram =)

~Jag tror på ödet~

monsterpony
0

God lunch (eller lunsj som det heter här) på er!

Jag blev väckt halv sju av en plogbil som tyckte att det passade bra att ploga utanför mitt sovrumsfönster… Förmiddagen har ägnats åt att sno ihop en ansökan som jag plötsligt upptäckte ska vara inne på måndag… Hej och hå. Men återvinning är ju inne så jag återvann en gammal ansökan och piffade upp den lite grann. Nu ska jag undersöka lite inför undervisningen nästa vecka.

RC71
0

Vackert men kyligt här -11,5. Hemma på lunch men skall strax bege mej ut i kylan igen. Jag tycker alltid om mitt jobb, men lite mindre vissa dagar…

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aj mina tår säger jag bara ! Har pulsat i snön med Kicken, borderterrier på 6,5 år !

Kjerulfia1
0

God eftermiddag!

Nu är det dags för fika, innan det är dags att förbereda stallgång (ist hemgång ;) .

Det ska bli intresant och se hur trött Helge är idag. Igår var han jättetrött när jag kom till stallet efter att ha stolpat runt i 50 cm (eller vad det nu kan vara) snö i hagen hela dagen. Att kompisarna är stora killar på närmare 170 och har betydligt längre ben gör ju inte saken lättare för honom antar jag.

Ikväll funderade maken och jag att pallra oss iväg ner på stan till vårt gamla stamhak (men vi har ju typ inte varit där på 1 år eller så). Irländsk atmosfär, irländsk ägare, god mat och god öl, vad annat kan man begära?

ambo
0

Japp allt inlastat i skåpet i stalllet..nu kan hon komma Glad I morrn smäller det!

Innellan Village Lass!

Covergirl
0

Klev upp vid 6 imorse, jobbade 7-15.30. En högst ordinär arbetsdag men Adam är lika trevlig som vanligt Skrattande Han bjöd till och med på en muntra upp dig-kram till mig. Sånt me like.
Åkte efter jobbet till CityGross och trängdes med ungefär en miljon människor. Hann sucka åt en del hopplösa bilförare också.
Därefter till Mekonomen, köpte nya torkarblad till både fram- och bakruta.
Hem och såg att hovslagaren var kvar. Han är bra och trevlig men otroligt långsam. Iofs var det första gången han skodde här men ändå. Det blir nog iaf liiiite raskare vartefter Glad
Kom in från stallet alldeles nyss. Resten av kvällen blir slööööööö. Tacos, TV och kanske en kladdkaka. En välbehövlig, lugn kväll för mig.

monsterpony
0

#8 Shiny! Cool

Akerberg
0

God kväll

Var ute med Snörpa en sväng och hejade på ett par som skulle åka från skogen med bilen (de höll på att sätta skidorna på takräcket). Tanten säger "ÅH, har den strumpor =D"  Snörpa hade ljusblå benlindor runt om… hihi =)

Måste faktiskt klaga på snödjupet nu… det är på tok för djupt för att man ska kunna rida var som helst. Får hålla oss på plogade vägar, vilket innebär en trakorväg som tar en runda inne i närmsta skogen, eller på bilvägarna. Sistnämnda är inget bra alternativt eftersom min knasiga pålla inte är speciellt pålitlig i trafiken… Börjar bli sjukt trött på traktorvägen i Bränningeskogen nu!

Hästen tyckte hon behövde liva upp stämningen lite idag. Skulle ta en sista bit i trav innan avskrittning, och då passar ("ponny")-skrället på att istället börja galoppera och lägga av värsta bockserien =O Näsan mellan framknäna och rumpan i vädret, tur att hon gör raka skutt iaf… =P Hon var SÅ nöjd med sig själv efteråt! (hon brukar inte bocka speciellt ofta… men hon tycker också det är trist att gå samma väg hela tiden, men hon vill inte gå i den djupa snön)

liljegren
0

God kväll!

Nu har jag suttit med näsan i böckerna allt för länge.. Nu blir det badet och en tidig kväll.. suck.. säger som håkan "jag vill också gå på barty" men det får vänta tills imorgon kväll..