Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 705 ggr
Tindra1991
0

God Morgon 2010-01-31

Sista januari idag, tiden går fort! Här har det snöat under natten, en 10-15 cm eller så. Gick ut på trappen och fötterna liksom försvann. Nu får det väll ändå vara nog med snö! Men utanför fönstret fortsätter det bara att vräka ner…

Hur ser det ut med snön ute i landet idag?

RC70
0

Vaxholm är täckt med snö! Det är verkligen snö i massor! På termometern står det -7.8 C !

Har varit ute och gått med Kicken nu på morgonen, skönt! Väldigt friskt! Skönt att komma in igen :) Annars blir det en slö söndag. Igår var jag bakis eller seg hela dagen och i natt blev jag väckt flera gånger av folk som ville ha telefonsällskap hem ifrån krogen - vad gör man inte för sina vänner!

Annars ska pappa och jag iväg på en liten utflykt idag. Jag måste köpa Zon !! Jag har så ont i mina axlar !!

monsterpony
0

God eftermiddag på er.

Nu är jag rätt trött och rätt nöjd. Inledde dagen med en 2 timmar och 15 minuters skidtur. Sen har jag lagat mat och nu håller jag på att tvätta. Sen ska det bara bli slappa resten av idag.

Ha det bra alla!

Covergirl
0

Klart varmare idag än igår, -2,8 grader visar termometern. Jag kom alldeles nyss hem. Känner mig mycket snygg efter att ha varit på Appes 30-årsfest igår. En mkt kul kväll och natt! Folk droppade av efterhand och till slut var det bara jag, Appe, Jonas och Johan kvar. Johan försvann sen någon gång mellan 03 och 06, lite oklart när.
Framåt 06-snåret så drog också Jonas hem och jag och Appe gick och la oss. Typ vid 9 imorse somnade vi. Sen sov vi sött till ganska precis 14.
(Och hur många av våra kollegor skulle tro på att jag och Appe bara pratade och sov? Ptja, typ noll.)

Lägenheten ser ut som om tre virvelvindar dragit fram kombinerat med en atombombssprängning. Men det är ju Appes problem det för jag åkte hem Tungan ute När jag kom till parkeringen hemma i Dalby började jag undra om jag ställt bilen någon annanstans eller om den var bortforslad. Sen såg jag att det fanns en snöhög i ungefär samma form som min bil. Under snöhögen fanns fantastiskt nog min bil.

Nu ska jag byta om och gå ut till stallet. Ska lyssna på bandyn samtidigt :) VC-hoppning, Sportspegeln, mat och kladdkaka med glass lär kvällen innehålla.

boono
0

Mycket snö hos mig lite utanför Jönköping, aaa kanske 70 cm eller något, var 25 minus i natt… såååå kallt… o bara 15 grader i huset i morse :/ men men det rensar ju luftvägarna för de som är förkylda Glad

Akerberg
0

Godkväll

Började dagen med en tipspromead, superlätta frågor, är säker på att jag har rätt på 11 av 12! (Kunde 10 i skogen, hittade svaret på den 11:e hemma, men den 12:e har jag fortfarande inte hittat något svar på… Vilken ätt tillhörde Magnus Ladulås?)

Efter det har jag varit i stallet. Red en sväng på asfaltsvägarna idag. Passade på när det är Söndag o inte så mycket trafik, pållan är ju inte direkt trafiksäker..  7.95 km blev det, 1 timme och 5 minuter var vi borta.  Sen mocka, fodra och ta in pållarna samt fixa kvällsmat och frukost.