Mycket snö...
Haha skrattade när jag såg att det började snöa, det kommer bara mer och mer (ROLIGT :P)
men i morse ute på vägarna så var det kanske 2 cm snö över all is, när jag kom hem så var det kanske upp till 2 dm snö över isen och oförklarligt mycket snö var det då överallat annars också ca 50 dm… hehe lite kul att det kan gå så fort här nere i Småland :)

Nån mer som har mycket snö?
50 dm? Det är väl 5 meter? Antar du menar 50 cm?
Här har det bara kommit ca 15 cm.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vi har ca 5 dm snö (som jag antar att du menar?), vill inte ha mer nu, det blir så jobbigt för hästen då… kan i princip bara rida på plogade vägar, och min häst är inte speciellt trafiksäker, så då finns det bara en enda väg för oss att ta just nu… kan ta lite avstickare på div stigar såklart, men inte så långa svängar för det blir för jobbigt. Bilvägarna funkar kanon att trava långrundor på just nu, men som sagt, pållan är en trafikfara, så det gör vi inte så ofta. (Bilar går oftast bra, men möter vi något större eller bil med kärra går det mindre bra)

Ni är välkomna till Lundaslätten. Dels vräker det ner snö. Dels blåser allt omkring så att det bitvis är torr barmark, bitvis decimeterdjupa drivor.
På gårdsplanen är det mer än knädjupt på mina ställen.
Men jag är ändå rätt nöjd, jag tål vädret :)

Här har det äntligen slutat snöa! kom ca 20 cm men i drivbildningarna är det säkert uppemot 50 cm…..
Fick veta att nya regler gäller vid plogning här, vägverket har bestämt att våra småväger inte ska plogas förrän efter kl. 15
undras hur folk ska komma till jobbet då ??
Snö sa Bull. Myyycket snö. Småvägarna i stockholm plogas inte heller..vår lilla villagata är gatan som gud glömde
jag bara gasar mig igenom som vatten typ
ja, man får vad man betalar för..ifråga om plogning mm privatiseringen har ett pris 
hehhe menar 5 dm, lite roligt om det var 50 dm :P
#7 Härlig bild! :D