Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 719 ggr
Sassenach
0

God Morgon 2010-02-04

Morgon!

Det är busväder i Roslagen, snöar och blåser. Hoppas vägarna är far bara när jag skall hem. 10,5 timmar kvar på arbetsdagen, wohoo!!

Hemma är det stallet och bingen som väntar. Å bada vilde-Bills sår. Han har på någotvis lyckats skada sig med grimman, tror han fått hjälp av Kråkan…

Ha en bra dag!

RC70
0

God morgon!

I södra roslagen är det oxå busväder.. deluxe.. frågan är ju om man överhuvudtaget vill gå ut !! Har OBLIGATORISK närvaro i skolan mellan 13:30 och 15:15.. Underbar tid va ?

Ska strax ta mig ut i snön med Kicken.

Tindra1991
0

Morrn!

Åh, vad kul det är med snö och blåst! Nordöstra Roslagen är ett snöinferno för tillfället. Tung blötsnö, rejält med vind och plusgrader. Tur att jag kan vara hemma vecka ut och inte har varken jobb eller skola, för det kan nog bli svårt att ta sig någonstans. Plogningen är obefintlig. Har redan varit ute och skottat samt svurit över snön, måste nog ut igen eftersom det inte är någon måtta på virvlet.

Funderar på att emigrera, kanske Söderhavet vore något?

Covergirl
0

I söder är det strålande vackert. Solen lyser så vackert och termometern säger -4,8 grader. Känns perfekt såhär långt.
Ska ut till stallet nu, sen skola. Föreläsning 12-14 och 14-16. Den sista föreläsningen är jag måttligt pepp på så jag får se om jag stannar på den. Lär ändå bara somna Skäms
Ev. tar jag och solar efter skolan och sen ska jag hem och bara ta det lugnt. Kolla över den här terminens litteratur kan vara lämpligt också.

boono
0

Godmiddag!

Go dag idag, ridit i morse o nu är det skola…. sen kanske det blir en häst till i kväll, eller liten promenad! :D

Sassenach
0

Det snöar fortfarande ute och jag har rätt så trist på jobbet. Men jag hittade det här… http://www.kluras.se/idiot-test/the-big-red-buttom.htm och har tillbringat iaf de senaste minuterna åt att garva…

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom precis från stallet. Inte min dag igentligen, men hästabstinensen blev för svår ;) Skrittade ut en sväng. Hon var superpigg och gick med det långa benet före. Tog det lugnt efter vaccinationen i tisdags. Imorgon kommer vi dock rida lite fortare. Hade tänkt rida barbacka, men hon såg så laddad ut så jag tyckte det var bäst att ta på sadel. Dessutom kommer jag inte upp utan om jag behöver hoppa av, och man vet ju inte om man möter något monster.. (dvs traktorer, traktorer med släp, lastbilar, bussar osv)

Hon fick gå ut utan täcke en stund idag, passade på att rulla sig i snön och blev inte alls glad när jag kom släpande på täcket igen (hon fick gå ut medan jag sydde i ett spänne)

Det är 0 grader ute och jätteblött… men med tanke på snömängden gör det nog inte så mycket, den  lär ju inte töa bort i första taget iaf =O