GOD MORGON 20100205

Jag är lite trött, mest pga dagen som ligger framför mig. Stallet är färdigt så nu ska jag duscha och pina i mig vedervärdig vitamin B5.
Köra bilen till jobbet, ta stadsbuss till stan, föreläsning 10-12, gymmet, ev. sola och sen ta mig till jobbet med stadsbuss. Jobbar sen 15-22.40.
Grannen Olle gick förbi stallet när jag stod och mockade. Han konstaterade att jag var en early bird. Jag meddelade att jag inte hade mycket till val med dagens schema, då sa han att jag var otrolig 

God morgon!
Har återigen lyckats vakna en timme före väckarklockan och sen inte kunnat somna om. Morr, morr. Det har blivit snålt med sömn hela veckan utan att det har behövts. Ytterst irriterande. Men idag är det fredag och när föreläsningen 14 - 16 är avklarad så kan jag ta helg.
Snö och nära nollan idag. Hoppas att det inte blir för svårvallat i helgen.
Ha en skön fredag på er.
Här är det allmänt slavande hemma på förmiddagen och senare en tur i snön med den piggelina damen
igår var hon lite tittig..fast vi gick samma väg som sist. Ja det tar tid att känna sig trygg på nya vägar plus ny ryttare. Ska se om jag kan be maja komma med ambo som kompis på en tur. Hiskligt rar att ha att göra med är hon verkligen!
#0 Ååå vilken härlig hund! :D Har själv en hund, en jack russell som heter Sally! När vi ska köpa leksaker till henne så säger vi att vi vill ha det bitbaraste och mest hållbara som finns, när vi kommer hem så har hon kanske bollen eller leksaken i fem minuter o den går söner….:P starka käkar de små varelserna har 
en liten bild på henne…

Skönt att jobbveckan är slut, även om den gått ganska fort!
Varit ute en sväng med Snörpa också, mest skritt, men lite trav också, kunde inte låta bli när det var så bra underlag (dvs inte 50 cm snö och inte asfalt..)
Har oooooont i axlarna och bröstmuskeln idag! Måste komma från igår när vi skrittade runt utan stigbyglar och jag koncentrerade mig på att inte sitta som en hösäck… blir ju lätt att man antar en sådan ställning ensam på långrundor i skogen =P Svårt att träna bort… Har ridit utan stigbyglar idag också, och tänkt på att sitta vettigt, fast idag tog det emot o gjorde ont… o fasen vad korta stiglädrena blev sen =P dubbelvika ben kändes det som (fast de ser långa ut på bild…) Skickar med en bild på Snörpa från idag =)

Lilla Snörp-mulen.
Just hemkommen från jobbet efter föreläsningen. Det var förvånansvärt många elever där givet tiden på en fredag. Ambitiösa typer.