Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 804 ggr
Kjerulfia1
0

7 februari 2010

En härlig vinterdag dag med strålande sol och -3C.

Idag är planen att rida lite på Helge. Han är så söt den lille filuren. Igår när vi skulle tömköra så kunde han inte komma fort nog ner till ridhuset Kyss, och där jobbade vi på som bare den. Gjorde serpentiner, volter, övergångar mellan skritt och trav, halter och han tyckte det var jätteskoj! Vad roligt det är med en häst som tycker det är kul att få lite sysselsättning.

monsterpony
0

Ibland undrar man om man inte är lite väl entusiastisk inför att åka skidor. Som idag till exempel… När jag gav mig iväg var det snöblandat regn där regnbiten definitivt var den dominerande… Uppe i bergen var det kallare så där var det enbart snö, men jag hade gjort en grov vallamiss och det var bakhalt (vilket jag kunde leva med) eller snöstyltor. När man måste knacka snöstyltor var 10:e meter och inte kan åka utför för att man har frusit fast i snön, då är det inte kul att försöka åka. Jag fick till och med gå en bit tills det lättade och jag kunde börja glida igen. Men, men, en ordentlig workout fick jag i alla fall och bitvis var det riktigt härligt.

Ha en skön fortsatt söndag på er.

Covergirl
0

Jag och Appe kom hem till huset vid 8.30 imorse. Somnade någon gång mellan 9.30 och 10. Vaknade av att mormor ringde vid 12.29. Vår dygnsrytm är verkligen helt uppfuckad, extrajobbigt med tanke på att kommande vecka innebär dagskift.
Vi såg sen på vinter-OS-krönikor och sen gick vi ut till stallet. Appe fick träffa gårdsgrannen Sara samt de två barnen. Tyvärr inte hunden Dada för hon fryser nu på vintern. Appe gillar hundar, särskilt RR (som Dada är) och rottisar. Amen och jatack sa jag Tungan ute

Resten av dagen innebär tacosätande, se på TV, duscha, se på TV, fixa matlåda, se på TV, äta B&J-glass, se på TV och soooova. Ska försöka hoppa i säng direkt efter Sportspegeln så jag kan orka upp imorgon. Är inte särskilt trött nu dock, bara trött i kroppen. Brukar dock vara värst dagen efter dagen efter, alltså imorgon…

[AlphLauren]
0

Här har vi haft sol, snö och -1 grad. Precis när vi kom ut i backen så slutade det snöa. Började igen när vi var påväg hem så åter igen fick vi en KANONDAG i backarna!! Och jag har gjort många nya framsteg med min bräda idag!

Snart dags att åka till stallet och fylla på hösilage till Z :)

ambo
0

Här det trötta folk efter tävlande på Södertälje. Ena klassen lätt b gick på räls, bara att ryttaren letade efter hinder nr 11..så tiden gick o ingen placering. Ponny skötte sig utmärkt. Lätt a, vi sa att om det var tvek på framhoppningen så drar vi hem. Men, han hoppade så bra o glatt att hon testa..därinne var det stopp på vattenmatta o plockepinn av ett hinder, han börja hoppa o lixom ångra sig mitt i hindret..ja, han gick bättre i 2009 så, det måste tränas o tränas in banor nu. Inget tvek. Inget konstigt då de varit borta från banorna hela sommaren o hösten. Men, ni vet förväntningarna..när man ska iväg..

Vi har beslutat börja tävla externt igen, ihop me tjejerna hon ska tävla div 1 me för en klubb på ekerö, Kersgatan. Tränaren där ska vi ansluta oss till. Blir väl ramaskri hemma då vi inte ska träna där mer..ja, jag sa i bilen hem att 2010 satsar vi järnet på de 2 med massor av bra träningar. Det ska va kul alltihop så dyrt som det är!! Vi ska kolla Jump club oxå, de ordnar ju träningar över flera dar, med övernattning osv. Sylve L. Go for it!

Annars tuffar jag på med min lilla Lassie, hon o jag kollar Lovös natur samt trimmar lite inne. Hon gick mkt bra i fredags då jag slutade sitta me silkesvantar o istället satt mej ner o drev henne in i handen. En helt annan häst. Hon blir mer o mer tittig ute konstigt nog men, det är så oskyldigt man sitter som i en soffa. Jättesöt helt bedårande rar häst.

I morrn blire inne igen..känna sig fram!

ambo
0

träna externt ska det vara ..

boono
0

Godkväll!

Dagen har vart bra, i alla fall den stunden jag har vart uppe…:P sov till halv ett (var tvungen att vila upp mig), görr när man har en mamma som jobbar natt o släpper ut hästarna på morgonen!

Gallopprunda på Sheila, skrittur med Sodiack, gått och sprungit för en gångs skull också… haha lånat filmen "JUNO" som jag ska se snart, alla reklamer säger att den är så bra så då får jag väll ta o se den då :P hehe sen blir det att ta o sova för det är ju skola imorgon, matte som jag inte fattar ett skit av….

Tungan ute