Morrn 2010-02-08
Avlider snart av trötthet, har sovit i halvtimmespass bara för att jag vet att jag måste upp tidigt. Varför gör man så egentligen? Bättre att sova tills klockan ringer, men nej, inte jag inte, vaknar och är klarvaken vid halv tre och somnar inte om. Idag ska vi hålla på med ellära i skolan, jag lär bränna upp mina grejor.
Ser ut att kunna bli hyfsat väder idag i alla fall, det är ju trevligt!
Här ska det snart ätas frukost! Om en timme ungefär (jag gillar att ha tid på mig på morgonen ja ;)) ska vi åka till Wången och ha en dag med skolan där… Blir nog ponnyrejs mellan koner idag på förmiddagen och eftermiddagen bjuder nog på etologi gissar jag
Godmorron!
En ljus och fin dag :) Skola och rida det är livet det!
Min kompis hade gått upp vid 02.00 i natt för att hon inte kunde sova, så kollade hon på vänneravsnitt och åt diggestivekex…:P jag ska nog ta efter hennes exempel när jag inte kan sova! hehe

Nu börjar det bli riktigt ljust här på morgnarna. Det ändrar sig ganska fort. Fint väder verkar det bli idag också, men det var utlovat sludd, så man kanske inte ska jubla än. Jag sov som jag skulle hela natten, men känner mig ändå trött. Skumt.
Snart dags att gå och föreläsa. Får se om jag kan roa studenterna idag med.

Go förmiddag!
Här försöker solen ta sig igenom molnen. Ska alldeles strax bege mig ut i stallet och göra iordning där. Men roar mig lite med att rensa min mail just nu. Tänkte få klart det först. Vi får se om jag tröttnar. En maskin tvätt kanske jag skulle stoppa i också?
~Jag tror på ödet~

Jag är sjukt trött. Ögonen faller ihop hela tiden. Lite jobbigt att sitta på jobbet då 
Jag får väl iofs skylla mig själv men ändå. Gick faktiskt och la mig i tid igår.
Appe den slöfocken är inte ens här. Jag visste att han inte borde sett den sena visningen av Avatar igår kväll
När jag slutat vid 15.30 ska jag förbi Nova och Kicks, sen hem och fixa stallet. Eventuellt ska jag försöka gå och lägga mig vråltidigt ikväll, typ 19 eller så 

God lunch,
Dimma här man ser inte över till granngårdarna än gång… ska få hjälp att få bort snön från paddocken (ännu en gång) få se om jag kan rida lite sen..

Go eftermiddag!
Har lyckats ta lite bilder på hästarna idag, se om några duger till SCS hemsida enligt Webmaster…
Annars har det varit lugnt fram till nu, nu börjar det nog ramla ner tidningar som kommer hålla oss igång till runt 01.00. Det blir nog ingen rolig natt.
Ha en trevlig kväll!

God kväll!
Har varit ute i skogen och studerat skidåkare idag, och kommit fram till att de gliiider över snön och det ser så lätt ut, men när jag provade i helgen så gled det minsann ingenting =( Släpat upp skidorna ur källaren efter 15 års bortglömdhet helt i onödan. Känner mig lite lurad =(
Skidåkarna studerades från ryggen på Snörpa, hon var rejält tittig idag av någon anledning, överskottsenergi misstänker jag, och uttråkining! Det är så mycket snö i hagen så de rör sig ingenting, de har trampat upp en kanal från staketet och ca 3 meter in i hagen, sen står de där o glor hela dagarna (hagen är jättestor, men snön är jättedjup)

#8 Har skidorna dina stått i 15 år är det inte konstigt om de inte glider så bra. Skidor torkar ut och då blir glidet kasst. Sen kan det skilja mycket från dag till dag också och hur skidorna passar (vilket säkert också kan ändra sig på 15 år…) och förstås åkteknik, men med ett par andra skidor hade det säkerligen glidit bra mycket mer för dig också. 

#9 Åktekniken pratar vi inte om
Jag har ju växt ur skidorna också, de är för korta, stavarna gick inte använda, så jag snodde mammas slalomstavar =) Kändes som att stavarna var 20 cm för korta eller så, så då bör väl skidorna också vara det antar jag. Trasslade iallafall inte in mig i dem, så på det viset var de alldeles lagom långa =D