God morgon 20100212
God stressig morgon, kom på att jag NOG borde gått upp 30 minuter tidigare! Börjar få lite panik nu. Har packat min väska för i helgen far jag iväg till, växjö :)
Hoppas ni får en bra helg och en trevlig fredag !

Idag glömde jag inte att stämpla in när jag kom till joobet vid 0630 tiden. Talgoxarna kvittrade när jag gick till bilen vilket gjorde mig allmänt glad och på bra humör.
Idag blir hästeriet att fixa inför morgondagens träning. Jag och Helge ska på tömkörningskurs lör och sön för KG Svensson på Tuthammaren. Det ska bli riktigt kul och jättespännande! Eftersom jag imorgon innan träningen ska morgonfodra och släppa ut hästar, samt lunchfodra efteråt krävs det lite fix idag (så man inte glömmer något i all hast). Nu ska vi ju inte åka långt, max 10 min med transporten, men men men…
Är era hästar också alldeles slut när de kommer in från hagen? Det är Helge iallafall. När han kommer in äter han och sedan står han och sover, rör inte en fena. Nu är ju hagen hyffsat stor, och det är ju bara där framme som det är ordentligt upptrampat. Självklart är ju hästarna längst ner i den ½m djupa snön hela dagen och traskar runt/sover (eller vad hästar nu gör på dagen), det KAN ju finnas mat någonstans därunder…
Ledig idag! Strålande morgon men ganska kallt -16
Ska åka och besikta bilen nu och sen till stallet och rida! Jag ska rida stallägarens unghäst och mina två kompisar ska rida stallägarens kallblod och så zinzano då med :)
Sista dagen innan LOVET!!!
Så härligt nu när man bara har några timmar kvar innan sportlovet börjar…HÄRLIGT!!! :D tagga!
Nästan alla kompisar åker till Kittelfjäll men jag ska vara hemma o slappa gärnet, rida och göra lite mesträning för att få igång min kropp till sommaren, haha inte så lyckat :P hehe
Hoppas alla som har lov får det asgött! 

Jobbar idag, 7-15.30. Lyxfrukosten är uppäten och till eftermiddagsfikat blir det något mumsigt. Jag gillar fredagar.
På lunchen ska jag, Appe och Jonas ha en mini-roadtrip till lilla Nova. MediaMarkt och Max står på schemat.
Efter jobbet blir det stall. Är själv på gården över helgen så lite extrapyssel blir det förstås men det ska säkert lösa sig det också
Dessutom, inatt börjar OS! 

Go dag!
Saknar min telefon! Somnade om idag när jag stängt av larmet, och vaknade när mamma skickade sms. Alldeles för sent. Men det var nog välbehövlig sömn. Ute så är det grått och trist och snöar/regnar småspik (minus 5 grader…)
Skulle träffat Lisa idag, men hon var sjuk så det får väl bli nåt annat istället.
Jag vill också ha lov! haha
~Jag tror på ödet~

#3 Jag vill också ha lov…
Men jag får mitt om några veckor, så jag ska inte klaga.
Jobb hela dagen idag och sen middag hos en bekant. I morgon förutspås 3° och regn, så jag tänkte skippa skidåkningen och göra en runda på stan istället. Kan behövas. Övriga "nöjen" att ägna mig åt i helgen är rensning av avlopp… Urrk! 
Ha en skön fredag på er!
#6 Lov är gött!! Men när har du lov? :D

#7 Nja, kanske inte lov, men det blir en veckas skidsemester v 10, så då får jag sätta foten i fosterlandet igen. 

Goddag
USCH vilket väder vi har idag! -4 och det blåser som attsingen och är svinkallt!! Dessutom känns det som att det regnar, hur det nu kan göra det… BLÄ!
På vägen till stallet idag blev jag stående i en backe och kom ingenstans… Hjulen bara slirade på isen. Det är en skymd tunnel där bara en bil kommer genom åt gången, och när jag kom dit så stod det två bilar nos mot nos där inne… Den på min sida backade ut igen, så jag fick ju med stanna då. Sen när jag skulle vidare så gick det inte. Blev omkörd av 3 stycken och det kom 2 från andra hållet medan jag stod där, men inte en j-l stannade och ens frågade om man behövde hjälp eller nått. Dålig stil!! Slutade med att jag fick RULLA baklänges säkert 100 meter så jag kunde backa in på en garageinfart. Därifrån fick jag sen fäste, men jag körde ner för backen igen och tog en annan väg till stallet, kände inte riktigt för att stanna vid tunneln igen vid ev. möte…
Blev inte så lång ridtur idag, blåste som sagt som 17 från norr (tror jag? där uppe på berget blåser det från alla möjliga håll samtidigt) så vi tog en kort men intensiv runda idag. Hon fick pulsa ganska mycket i snön, men det är ju nyttigt i måttliga mängder =)

God kväll!
"Pizza kväll" på jobbet och sista kvällen innan ledig vecka, det kanske blir en bra kväll iaf.
Blev väckt på morgonen vid 9 snåret av att telefonen ringer 2 ggr inom 15 min, kan man inte vänta en timme innan man försöker igen om ingen svarar första gången? Nu vet jag iaf vad jag skall svara nästa gång någon väcker mig innan jag tänkt gå upp: "Gäller det inte liv och död får det vänta tills jag vaknat."
Annars har jag diskat, mockat och kollat vad hästarna tycker om pepparkakor. Resultatet av undersökningen blev:
- Pius = Smakar skumt men gott, GE MIG MER!
- Bill = Du tänker förgifta mig!
- Kråkan = Smakar väldigt konstigt, vill inte ha! Vänta lite äter han? Då vill jag oxå ha!
- Raggen = Vad äter de? Får jag oxå smaka? Vad konstigt det smakar.
Har ringt och klagat lite på vägverket oxå. Fick då reda på att vår, klass 5 väg, får det vara snö på och vissa ojämnheter i vägbanan. Tydligen skulle det inte behöva vara tvättbräda, han skulle lämna ett ärende eller vad det hette vidare. Förhoppningsvis kommer det vara bättre till på torsdag, då jag skulle vilja kunna åka iväg med Kråkan.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Stor besvikelse. KG är SJUK! Jättetråkigt, och jag som hade sett fram emot att få lite nytt input. 
Men det blir ett nytt tillfälle, så jag antar att den som väntar på något gott…
#8 Låter väldigt härligt! :) Jag och min klass ska åka vecka 11 till Idre, det vill jag dock inte… hellre hemma och rider.. :P det är ju jättekul att åka skidor… men inte med klassen, hehe