Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 729 ggr
RC70
0

God morgon 20100216

Det är så nedrans kallt i Vaxholm! -8.6 och jag har fått den glada och trevliga uppgiften att gå ut med hunden! Rättvist ? INTE PÅ EN FLÄCK! Var riktigt svårt att komma ur sängen idag.. mutter..

Ska åka iväg till Lovö i eftermiddag och rida med min goda vän Hanna. Jag ska rida hennes As de Thurin - Marocco märr :)

Trevlig tisdag på er!

[AlphLauren]
0

hahaha -8.6 är ju rena rama sommar! Cool

Själv ska jag till skolan nu, med full packning och turskidor! Kommer tillbaka imorrn, inatt blir det att sova i bivack!

Covergirl
0

Somnade vid 6 imorse. Gick upp vid 9.30. Åkte till Företagsposten men de ville inte skicka Appes paket. Inte heller Schenker här i Dalby ville göra det. Hem och fråga Buke=Bussgods är the shit. Men det får vi fixa imorgon för det finns inget Bussgods i Lund utan närmaste stället är i Malmö.
Därefter har jag varit i Lomma och besiktat bil och transport. Hela ekipaget blev godkänt och jag fick två påsar Ahlgrens bilar :D (Erbjudande om man besiktade under jan-feb. Dock var det egentligen bara en påse jag skulle få men jag såg väl hungrig ut Tungan ute )

Stallandet skötte vi om tidigare idag. Jag mockade under tiden som Appe skottade fram transporten. Fin arbetsfördelning.

Nu ska jag sprinta genom duschen och sen åka till jobbet. Jag kommer vara helt enormt trött ikväll. Flamsvarning alltså Cool

Tindra1991
0

Godda,

Fortsatt sjuk, huvudet känns något snorfyllt. Jättekul! Kan inte sova, är helt täppt och vaknar med någon sorts andnöd. Hade tänkt tillbringa dagen på sofflocket, men fick ställa mig och slava vid spisen samt vara hantlangare och lyfta fyrhjuling på släp. Karlar klarar sig inte själva… Fast han körde ju stackars sjuka mig till affären, så lite snäll kanske jag ska vara.

Nu blir det TV, och kanske en liten pizza till middag. Lugn och ro i varje fall!

monsterpony
0

Stöööön! Nu har jag undervisat 8 timmar av en 11-timmars arbetsdag. Nu ska jag hem och ta det väldigt lugnt framför OL och se om jag orkar få i mig lite mat. Jag borde äta, men känner mig inte hungrig.

Kjerulfia1
0

Ännu en ridtur på Helge avklarad. Han tycker fortfarande att det är lite skumt precis innan man ska sitta upp (dvs innan man blir uppkastad), men när man väl är uppe slappnar han av rätt fort. Allt som allt är jag nöjd med dagens insats. Glad

boono
0

Hej alla glada som är uppe på natten :) hehe

Vet inte om man ska säga att det fortfarande är den 16:e ?? det är ju egentilgen den 17 nu, men men… haha

Tränade i alla fall dressyr för första gången efter jul för Ingrid idag! Gick galant, Sheila var hur fin som hellst och hon bar sig redgit fint i galloppen!! Är så nöjd och stålt över henne! :D Så det blir en välförkännt skrittrunda i morgon och sen får hon vila lite på torsdag! Så då an jag ju passa på att åka iväg och träna med Nepla i morgon istället :P

Men en läskig grej som hända idag när jag och mamma körde till träningen… när vi skulle köra in med transporten på parkeringen så blev det en sladd och hela släpet gled iväg, fatta vad rädd jag blev…. det hände inget särklit men jag fick ta hand om min lilla livrädda Sheila efter det, men det löste sig ju det med! :D

God natt!