God Morgon 20/2 2010

Här har det inte dragit i att snöa SÅ mycket riktigt än. Det verkar mest yra omkring från alla taken, men det är väl på G. Pratade med mamma på telefon (de bor i norra Västergötland), och där var det snö upp till de nedersta grenarna på fruktträden nu, och inte en bil hade setts till på hela dagen. Tydligen använder sig hemtjänsten av bandvagnar för att komma ut till di gamle på landet och stadsbussarna var inställda idag. Där kunde jag ju iofs konstatera att det går ju inte SÅ många bussar på lördagar iallafall.
För egen del gäller det att hinna ut till stallet och hem så man inte fastnar i någon snödriva… Upplandsslätten har ju en förmåga att driva igen 

Här är det strax över nollan och rätt plaskigt. Inget snöande eller regnande idag, däremot igår.
Pratade med mamma förut och däruppe vräkte det ner snö och de hade angenäma 13 minusgrader. (Finspång.)
Jag och Appe somnade vid 5 imorse, gick upp vid 12 och han åkte till Malmö för att gå på kalas. Jag fixade stallet, röjde transporten och sitter nu i soffan. Lär göra det resten av dagen med undantag för lite matlagning. Ska väl iofs duscha också samt slänga in en maskin tvätt.