Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1267 ggr
Sassenach
0

God Morgon 2010-02-22

Morgon!

-22 grader vid Kråkslottet när jag fodrade imorse, Kråkan fick ha sin "pyjamas" på sig ett tag till. Det verkar blir klart väder i roslagen nu på morgonen, har dock sett rapporter om ännu mer snö. Börjar bli lite less på snön nu.

Är tillbaka på jobbet efter en ganska lugn ledig vecka. Det ser ut att bli en lite jobbig dag på jobbet, då vi är en man kort på avdelningen.

Hoppas på att det är fint väder, typ max -10 och ingen snö ikväll så jag kan motionera herr Kråka. Annars inget inplanerat.

Ha en trevlig dag!

Kjerulfia1
0

En riktig kall och klar morgon. Idag vaknade jag 03.21 och låg och vred mig i en timme tills jag insåg att det inte funkade. Gick upp, satt och slösurfade till 05.15. Gick och la mig igen, somnade så klart inte, och kom till jobbet strax efter 7. Så ikväll lär jag ju krascha i säng rätt tidigt, men det blir så när John Blund överger en alldeles för fort.

Det vore ju fint om det soliga vädret håller i sig hela dagen, men vi får väl se. Hoppas att morgonfodraren sätter på Helge sin lila "kjol". I vanlig fall går han ju naken och trivs bra med det, men jag märkte under förra perioden då det var så här kallt att han behövde kjolen under dagen för att inte vara helt stel när man tog in honom.

Sedan får vi se vad vi hittar på idag, kanske lite tömkörning. Han har fått vila hjärnan ett tag nu.

boono
0

Såå kallt är det idag, -22 hemma… som tur är så släpper mamma ut hästarna när hon kommer från jobbet vid kvart i åtta och då har det förhoppningsvis blivit lite varmare :)

Gick upp vid 06.00 idag, öppnade min dörr från mitt varma rum och fick världens chock… köket var nämligne välridgt kallt, jag går då och kollar på termometern, haha 14,6 grader varmt, det tycker jag är lite för kallt att ha i sitt hus :P

Ha de bra dag!

[AlphLauren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

- 28 här… Då är det garanterat under -30 på wången dit vi ska åka strax! hua!!

Idag skulle min första egna häst ha fyllt 17 år om han hade levat! Dock blev han bara 8 år, denna fantastiska, älskad av alla, häst. 1,5 år bara fick jag med honom men han lärde mig såå mycket!

Går inte en dag utan att jag tänker på honom, önskar att han fanns här!

If only love could be enough…

Red Simba

Spader-EliN
0

God Morgon!

sitter och väntar på att tentan ska mailas ut.

Denna kommentar har tagits bort.
yuppie
0

vilka fina bilder som finns nu på hemsidan, speciellt lille ambassadören, som en filmstjärna har ni fångat honom på bild.

minus tjugofem i tungelsta, ingen känsla för ridning tyvärr, allt har sin gräns. nu känns det som om den mesta tiden går åt att bara sköta om dem och skotta ivrigt med snöstyraren. två tak har man varit uppe på och rensat, men så det tar på en.

det får bli bokföring idag om inte termometern får fnatt, suck.

ZABA
0

På Färingsö, Stockholm var det -28,5 graders kyla i morse klockan 06:30. Tack och lov ingen blåst men attans vad kallt ändå. Huttra! Jag tog fram kameran och knäppte några kort på termometern…

Covergirl
0

Blåsigt och snöigt härnere i söder, inte superkallt dock. (Även om Appe muttrade om svinkallt, men det gör han alltid :p )
Jobb 7-15.30. Tämligen sliten efter typ 1,5 timmes sömn inatt. Dessutom i kvartar här och där. Hockeyn lockade mer Skrattande

Efter jobbet blir det stall samt se Sverige-matchen som vi spelat in. Var vi sover inatt är mer oklart. Om vi ens sover …

Akerberg
0

Goddag

-20 var det här i morse, men nu är det "bara" -14…  Det är snö… ÖVERALLT! Hitta en parkering var inte lätt idag, och ändå var det snudd på inga bilar ute och åkte…  rejält halt på gatorna i stan också, snigelfart är det som gäller o man får inte ha bråttom, särskillt inte i korsningarna för då går det inte alls.

Hade tänkt jobba på lite mer idag eftersom jag förhoppningsvis är ledig på fredag (måste ändå gör allt jobb som ska göras), men det sket sig, för stället jag tänkt ta utöver vanliga måndagsställena kom jag inte fram till… det var för mycket snö!  Så imorgon får någon skjutsa mig dit, och sen hämta mig när jag är klar. Krångel krångel =P

Ska strax till stallet. Får se hur det går… stora vägen är säkert inga problem, men var jag ska rida vet jag inte!

AnnaB
0

God eftermiddag1

mer snö kom det….. här var -10 i morse….. ridning känns inte som det är att tänka på för tillfället.

Undrars om tågen tänker börja fungera igen ska till Göteborg på

fredag o se på tävlingarna..

Covergirl
0

Det där med tågen känns sådär. Jag åker från Lund tidig fredag em, Jennifer åker från Norrköping vid lunch. Vi hoppas att vi kommer fram ungefär när vi har tänkt. Bord är bokat på restaurang till 19.30 iaf.

Akerberg
0

http://www.jnytt.se/nyhet/30195/tva-till-sjukhus-efter-trafikolycka-i-habo

Brandbilen skymmer vårat stall (ca 100 meter bort fågelvägen)

Tindra1991
0

-25 imorse, och kanske + 10 inomhus. Då är man inte så kaxig…

Klädde på mig allt varmt jag äger och har och begav mig till skolan. Där var det lite varmare i alla fall. Det höll sig runt -15 hela dagen, strålande solsken, skitfint!

Nu blir det middag och sova, inte mycket annat hinns med. Skola imorgon igen, då ska vi bygga husmodeller.

monsterpony
0

God kväll på er. Kallt även i Norge. ca -17 enligt yr. Jag har ingen termometer, så jag vet inte exaktare än så. Dock varmt och behagligt inomhus. Efter två vintrar i Skottland är allt som inte kräver långkalsonger inomhus varmt och behagligt… Flört

ambo
0

gokväll!

Här det som i katastroffilmen "The day after tomorrow" hette den väl..när allt blir ett kaos i vädret typ..bilen knirkar och man måste ha tumvantar om man ska tömma kärran på stacken..

sänder en länk att sukta lite efter..boende i Clifden Glad augusti!

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186608-d899423-Reviews-Kingstown_House-Connemara_County_Galway_Western_Ireland.html