God Morgon 2010-02-23
Morgon!
-13 och lätt snöfall när jag fodrade imorse. Det snöade lite mer när jag åkte till jobbet. Hoppas det slutar under dagen och att det inte kommer överdrivet mycket.
Annars är det stall som väntar när jag kommer hem och jag hoppas att läger för Kråkmotion är bättre idag. Behöver shoppa lite kattmat innan jag åker hem…
Ser ut att bli en rörig dag på jobbet, Blä.
Ha en bra dag!
Morrn,
SNö och skitkallt, som vanligt med andra ord. Egentligen gör det inget om det kommer mycket snö, jag skule gärna slippa praktiken och vara hemma och sova ikapp imorgon. Skulle väll iochförsig kunna sova i flera år, men en dag skulle inte vara helt fel heller.
Nu måste jag hitta några kläder som funkar idag, och ge mig av till skolan.
Ta det lugnt i snön!

God morgon!
Det verkar vara kallt även här. Hård dag på jobbet igen. Schema lagd med 8 timmars undervisning på 10 timmar och sen blir det förberedelser före och undanplock efter också, så en 11-timmars arbetsdag är väl att räkna med.

Tydligen är jag ledig idag, vilket jag inte alls räknat med. Nåja, det går väl bra det också. Har varit typ supersnäll och skjutsat Appe till jobbet. Därefter fixat stallet.
Ska snart duscha och kanske äta något innan jag kryper till sängs igen. Med en rent ohygglig sömnbrist så kan det behövas.
En bild av sömnbristen:
Inatt somnade vi vid 2. Vi gick upp vid 6. Vi är stolta över det. Det är det tidigaste vi någonsin har somnat tillsammans
Någon gång under eftermiddagen/kvällen åker jag till stan och tillbringar natten där. Det är dags för Champions league ikväll 
Godmorgon!
Blir ändå en rätt soft vecka i skolan verkar det som, det visade sig nämligen att vi har Team OS denna veckan, så fick 3 uppgifter som skulle vara inne innan veckans slut… helt okej! :)
Red ut Sheila i går i all snö som gick över knäna på henne på en relativt nyplogad väg :P hon hoppade och skuttade och tyckte livet var hur kul som hellst!
Försökte även rida Sodicka på banan som inte är plogad på länge, haha snön gick nästan upp till magen på honom… i galoppen så tog han VÄLDIGT stora kliv och med tanke på att jag satt barbacka så var de sjukt roligt!
Hoppas det blir en fin dag med lite sol!
Ha de bäst :D
-32 idag… nu fryser snart helvetet till is! vårat gamla hus är fan inte tätt nånstans!! Alla fönster stängda och eldar elementen till max nu!! Hallen är det minusgrader i!
Fan fan fan… snart åka till skolan och ha företagsekonomi och sedan föreläsning "naturens bästa"

God förmiddag!
Jag har en skitvecka rent ut sagt, massor i skolan då jag har tenta på fredag, min dator har pajat och jag har lyckats greja till knät på något smart vis i sömnen så det går knappt att stå på. Underbart underbart..
goförmiddag. Stockholm är ett totalkaos idag, jag har skjutsat en son till centralen för att han ska kunna åka vidare till haninge där han pluggar..o maja ska försöka ta sig kommunalt me 2 kompisar på ngt slags praobesök..chokladfabriken vid slussen
spännande se om de kom fram..inga t-banor el dylikt utanför tunnlarna..
japp, själv ska jag ut t lassie, red lektion igår för den eminente stallvärden Pter Lilja, han red lite själv oxå först..och si! hon KAN slappna av djup form, det är bara att följa de råd jag nu fått. Flytta undan på böjda spår, tempoväxla skritt trav halt, aldrig rusa, volta volta med undanflytt..ja, skritt o trav gick helt ok, galoppen däremot är lite småkatastrof i fattningarna än, men själva galoppen i sig är superfin. Sen har jag kortat upp tygeln ordentligt, hamnade i nåt mellanläge förut..alltså ordentlig eftergift men även ordentligt stöd.
Blir en uterunda lite lugnare då hon säkert har träningsvärk..hon fäller så mkt att en annan i stallet bad mig byta sadelplats då det regnar vita hår på hennes sadel.. hehe
På måndag byter vi stall med ambo. Av olika skäl. Ny hopptränare mm. Gick fort men, maja vill till nya stället pronto. Så, nu ska 1 ton hö flyttas över..i helgen..ambo får det superbra, hans nya box har dels ett fönster att titta ut i, dels en dörr ut till en egen hage! Sommarhagar ingår i hyran o de går ute från 8-16 o sen 8-17 när det blir ljusare med hö i hagen. Stall Asknäs vid Ekerö kyrka..en bit ut men, vi drar nu. Stallet har 14 boxar o alla är yngre ponnyryttare som tränar o tävlar..finns 2 småstall intill även..ja inget ridhus men utebana o skrittavstånd till kersgatans ridhus där hon hopptränar.
Blev långt men jag har äntligen klarat ut me stallvärden på Rörby så nu kan det va lite öppet alltihop. goodbye rörby, uppbrott är alltid lite jobbiga ändå!
Här har jag gett upp på hoppet att få åka hem den här veckan.. Tågen är inställda och ja bussarna.. Sitter fast i Växjö.. Men men, d e väl inget fel med det !
- JAG VILL INTE HA MER SNÖ NU !

God dag!
Här snöar det igen, eller om det är så att det aldrig slutat? Över metern är det i alla fall nu och jag undrar om det någonsin kommer smälta bort? Eller ska vi få snösemester i sommar kanske?
Jag är nöjd att det är några månader till första stoet ska föla! Åka iväg och träna med Lilleman är bara att glömma, vägarna är glashala. Och snövallarna är HÖGA. Vid korsningar ser man ingenting.
När jag åkte hem imorse så skottade de taket på konsum i Bankeryd. Börjar nog bli dags att göra så med alla lokaler, så det inte rasar ihop fler tak. Vi har skottat stalltaket två gånger i helgen. Funderar på att emigrera. Frågan är vart? Någonstans där hästarna trivs också. Men dem är nog ganska så nöjda i snön i alla fall.
Hmm, det är stora flingor som dalar utanför fönstret. SUCK!
Snart dags att åka till jobbet, bara hoppas att mina arbetskamrater inte roar sig med fler felkörningar den här veckan. Börjar bli lite grann less på det!
Sådär kan det gå om man inte har fyrhjulsdrift… Hihi, fastkörd bil när vi var i fjällen. Den kom dock upp till slut.
~Jag tror på ödet~

Goddag
Snön fortsätter att drälal ner. Det är officiellt 92 cm här nu, så mycket har det inte varit på 30 år tydligen.
Kunde inte jobba ordentligt idag heller, tar mig inte till ställena! och skulle jag ta mig dit, så finns det ingen stans att ställa bilen, och skulle jag hitta någonstans att ställa den är det inte säkert den vill åka därifrån sen! Har väldiga problem i minsta lilla uppförsslutning =(