Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1128 ggr
Akerberg
0

God Morgon 2010-03-01

God 1:a Mars-morgon. Här vräker snön ner igen efter en helg med regn och plusgrader. Dumt!!

Var tvungen att starta datorn o skriva ut en arbetsorder för idag innan jag kan åka o göra den (visste inte ens vart jag skulle). Ska förbi lagret o hämta lite medel också tänkte jag

Sen är det stallet som gäller, hoppas jag! Om det går att ta sig fram i snöovädret

boono
0

Godmorgon!

Mycket dnö idag som sagt, vill inte ha mer regnsnö nu… :/ men men man får väl ta det som det kommer :P

Tänkte att jag skulle komma hem tidigt idag, men så blev det inte för lärarna hade tänkt att vi skulle redovisa vår OS-gren idag efter skolan, så jag kommer nog komma hem vid fem istället för halv ett.. lite surt.. sen blir det att ta sig ut på några ridturer och förhoppningsvis så kan jag plugga lite med (svenska redovisning imorgon) haha

Ha de bäst!

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Har suttit o pluggat igen lite som jag missade igår när jag for iväg till GBG och stod i ASVHs monter och pratade och hade mig. Såg några utav er där men kunde inte gå fram och hälsa!

I vaxholm är det +1.4 och snön V R Ä K E R ner, jag är på väg till skolan om en stund, ska köra i mig lite frukost och ta en dusch (välbehövligt efter att ha åkt huxflux till GBG, traschat Covergirls hotellrum, stulit frukost, stått i monter ett par timmar och kört Toyota IQ hem, allt detta under ett dygn!)

MEN JAG HADE ROLIGT ! Cool

Kjerulfia1
0

Måndag morgon och kn(r)oppen är faktiskt igång hyffsat. Det var ett tag sedan Skrattande.

Ute snöar det, det blir intressant att ta sig ut till stallet i em, snö på sörja, men det ska nog gå bra. Idag får Helge vila hjärnan, så det ska nog gå hyffsat fort där ute.

Jag tror att det kommer en ny häst till stallet idag, en nordis säger ryktena. Ska bli intressant att se vilken hage den ska gå i, och om det är ett sto eller valack.

Bullemor
0

Ledig från jobbet idag och har hunnit med både vårdcentral,apotek och frissan på förmiddan.

Dristade mig till en elevklippning vilket resulterade i både annorlunda nyans och mystiska luggetapper! Nåja, tur det växer fort!Glad

Även här vräker äcklig blötsnö ner och våren känns väldigt långt borta just nu. Om man ändå kunde få lite sol!

Läv väl där ute i slushen!

Covergirl
0

Somnade i soffan inatt. Vaknade vid 9. Vi var sen vakna till strax före 11. Därefter sömn till strax före 12. Nu har jag rättsfallsseminarium, mycket ambitiös är jag!
Sitter mest och letar efter bra kyrkor till nästa vinter Skrattande

Ska sluta snart men jag är rädd att vi drar över Skrikandes Åker hem till Dalby efteråt, stallar, slöar i min soffa och gosar katter. Ikväll någon gång, typ 22 eller så, åker jag till Appe igen. Kvällsskift den här veckan men jag är mest ledig så det är lite trist. Han kommer iaf hem vid midnatt men då hoppas jag att jag åtminstone ligger i säng. (Antagligen med en dator på magen Skäms )

colleen
0

Go eftermiddag!

Här snöar det igen. SUCK! Blöt otäck snö som ingen vill ha!!! Har varit ute och fixat stallet och plockat in snöiga, isiga hästar. De var nöjda med att få komma in och äta eftermiddagsmat. Idiotdag på jobbet idag, så jag är ganska så slut just nu.

Ska ta och bara slappa resten av kvällen!

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Här det typ supémiddag på g dvs seent..några här gav upp o fixa eget från frys..ja, vi håller ju på o installerar oss på nya stallet vid Ekerö kyrka, Asknäs. Det bådar gott, ambo verkar helharmonisk o stallet är hur mysigt som helst. Stallvärdarna som ens familj snääälla o inget konstigt med nåt. Vi dröjde oss kvar helt ensamma o pulade me krokar o annat fix..och att se ambo stå o få vinden i ansiktet när vi öppnar fönstret ut från hans box! underbart. Det är ju heller inte fel att stallhyran är typ halva mot förra stället..

Lassie står kvar på Lovö innan beslut är taget. Idag skötte hon sig fint i ridhuset, det är ju jobbigt med allt vi gör där men, muntjafsandet går i vågor mer än konstant så, det är ju framsteg. Idag föll hon i ro i fin form stundtals och då är hon en dröm att rida. Får va lite bestämd mot henne men ändå berömmande..ja det är en konst att rida! Alla som ser henne röra sig uttrycker sig i beundrande ordalag Glad

Börja testa mej me uppsittandet även, ej stå still så där retfullt, idag ställde jag henne helt resolut i skamvrån i ett hörn o då gav hon sej direkt..lite stofasoner kanske..haha, ej van vid ston..men söt som en karamell och tillgiven.

Akerberg
0

Här har det snöat i princip hela dagen, med uppehåll någon timme för några timmar sedan. Det blev inget stall för mig, hade förmodligen inte tagit mig dit! Hade fullt upp med att ta mig till jobbet, i stan!  Får göra ett försök imorgon istället. Frågan är om det öht går att rida… lär ju vara fullt med snuskig blötsnö i skogen, där det redan innan var en meter snö! Det är det ju inte nu längre, men den som är lär ju vara TUNG att gå i!