OS-tråd
Börjar vi inte behöva en OS-tråd här?
Mina personliga höjdpunkter hittills:
- Kalla's guld i förrgår. Det var rätt hög puls rakt igenom måste jag säga och då menar jag inte Kallas… och ett mer smittande leende finns väl inte?
- Anna Haags fjärdeplats. Fantastisk insats. Förtjänar verkligen att framhållas och inte hamna i skuggan bakom Kalla. Hade höjts till skyarna om inte Kalla funnits.
- Marcus Hellners fjärdeplats. Man kan inte annat en beundra grabbens kampvilja. Har aldrig sett någon se så slut ut som han på upploppet. Och hans kommentar efteråt om att det var det värsta han varit med om, nästan… Hehehe… Han är så skön. Jag hade verkligen unnat honom ett brons
-Björn Ferrys guld i går. Jag hänger inte med i skidskytte, så det var helt oväntat för min del. En stark prestation att åka ikapp så mycket tid i en jaktstart.
- Anna Carin Olofssons fjärdeplats. Så många svenskar så nära brons. Starkt att inte låta sig rubbas av att ha blivit kvarhållen och hon fick min respekt när hon sade att hon inte trodde att det nödvändigtvis hade gått bättre om hon hade fått starta i tid. Skönt med folk som är nöjda med att ha gjort sitt bästa och inte letar bortförklaringar.
Stackars norrmännen har det lite hårt när det inte gått så bra i langrenn… En hel del snack om "smørebom"… Men kul med silvret till Svindal i störtlopp

Jag ligger ju lite efter resten av världen när det gäller OS pga mitt jobb. Jag spelar in det som sänds när jag jobbar och ser ifatt under natten. Sover gör jag knappt
Jag tycker väldigt bra om både Ferry och Kalla så jag unnar dem alla guld i världen.
Vi har fått några "retliga" fjärdeplatser men det hade vi även senast i Turin. Där fick vi trots det Medaljer så vi var i fullständig chock 
Jag kollar inte så mycket på OS just nu, men det jag verkilgen INTE har missat är ju Kallas guld!! :D Sååå gött!

Har varit på väg att starta OS-tråd sen det startade, men sen har det inte blivit av, bra att du fick det gjort Monsterpony!
Idag blir det väl till att kika på hur det går i störtloppet och så var det väl sprint för både damer o herrar? Ishockeyn i natt ska väl pappa titta på antar jag…. det ska INTE jag, hatar ishockey!

Sprintspåret verkar livsfarligt hårt. Folk trillade både till höger och vänster… Och värst för stackars Majdic. Eeeek, det såg riktigt läskigt ut…
Och nu var det någon som vurpade i störtloppet. Det såg inte kul ut heller… Tur att man sitter tryggt hemma i TV-soffan…

Anja Pärsson vurpade i störtloppet, inte alls långt från mål, hon hade tagit medalj om hon inte gjort det. Såg riktigt läskigt ut. Var en till som gjorde en rejäl vurpa på samma ställe, såg nästan ännu värre ut!
Jag tycker att det verkar vara klantigt arrangerat. Dödskrash i rodel, många otäcka olyckor utan lika allvarlig utgång (tjejen i störtlopp som bokstavligen FLÖG in i målfållan, slovenskan som krashade ner i en ostängslad grop i en isig feldoserad kurva). Sen krånglet med tiderna i skidskyttet. Känns inte som om ALLT det där ska behöva hända på ett OS.

#6 Tydligen har det varit problem med startpistolerna i skridsko också…
Läste just at Majdic tog bronset i damsprinten trots 4 - 5 brutna revben! Vilken kämpainsats! 

#7 Oj… var de brutna på riktigt? Jag såg henne köra något heat igår kväll, då pratade de om befarade brutna revben men inget säkert

Grattis Anna Haag till silvret!

#8 Jo, det verkar ha varit fyra brutna revben och eventuellt en punkterad lunga…
Å andra sidan ska brutna revben göra ondast efter ett tag. Det var i alla fall vad de sade till min man när han hade kraschat i halvvättern. "Gör det ännu ondare om en vecka så är det revbensbrott"… 
Härligt att vakna i morse och se att ens favoritåkare tagit OS-guld och Johan Olssons brons var bara grädde på moset. Grattis till båda två.
Stackars norrmännen har det lite motigt dock… Jag avstod från att ha på mig Sverigemössan idag. Man ska inte strö salt i såren… 

Jag tittade på när de åkte skidor en stund igår, men gav upp för det var så trist
Skidskytte är mycket roligare att se på, där händer det ju grejer hela tiden! Men kul med medaljerna iallafall!

Bah! Ingen sport är trist. Igår satt jag och hoppade i soffan under längdtävlingen 

Det blev väl lite spännande när jag gått därifrån tror jag =P Men när jag kikade var det det inte =P

#11 Hädelse! Hur kan man tycka att läng är trist!?! 
Skidskytte har jag däremot aldrig begripit mig på. Varför just skytte? Varför inte lika gärna skidsudoku? 
Sprint i kväll. Vi då väl se om jag orkar vara uppe och se finalen också. Med en 10-timmars arbetsdag framför mig kommer det att krävas lite sömn i natt för att orka.

Det är alltid spännande med längd. Alltid! 

Härstammar inte skidskyttet från det militära? Jag tror inte att vi kan vinna krig med hjälp av sudoku 
Sömn är sekundärt …

Såg tjejernas semi (var det väl?) förut o tänkte kika på finalen sen. Hoppas de inte tog i för mycket förut bara

#14+ 16 Hemma spånar vi på om inte skidskytte har missuppfattats. Det säger ju sig nästan själv att det är skidorna som skall skjutas, inte någon någon larvig taval X antal meter bort. Eller ska man skjuta skidorna framför sig på spåret… 

#16 Kryptoknäckning då. Det fungerar väl i det militära. Vore kul att se dem komma in på vallen och så fram med pennan och börja försöka tänka ut något smart… 
Skidskytte för blinda tycker jag dock är en helt suverän sport. Låter helt livsfarligt. 
Grattis Kalla och Haag till det fina stafettsilvret! Det var ett spännande lopp.
Och grattis till Northug som äntligen fick sitt guld. Norge drar en suck av lättnad.
Nu kör min gamla högstadiekompis Bettan Högberg skidskyttestafetten, ni håller väl tummar och tår???? :D
Nu måste jag skriva om det roliga jag fastnade på igår kväll..va hette det? ski cross eller ngt sånt? typ utförsåkning med långa hopp på en snitslad bana..kul att kolla på i alla fall!
och sen curlingen, jag gillar att glo på det också! hon är så cool anette i laget

Visst är det skicross du tänker på :) Rolig gren, absolut! 

#23 Japp, guld i herrarnas 4*10 km (var det väl?) Jag tittade inte, det är för långdraget med längdskidor 
Damerna åker stafett idag

#24 Men det är ju det långdragna som är hela tjusningen. Nästan två härliga spänningsfyllda timmar. Och vilket lopp herrarna gjorde. Det var nästan för perfekt för att vara sant. Men det var tur att de gick så bra som det gick. Northug är brutal. Köra ikapp så mycket och ändå spurta ifrån Tjeckien och Frankrike så lätt. Jag är imponerad! 
#21 Vi har nog inte riktigt samma OS-smak. Skicross föll mig inte alls på läppen och curling är ett riktigt sömnpiller… 

#25 Jag är inte mycket för långdragenhet i allmänhet, fort ska det gå! Samma sak för länge är trååkigt 

#26 Är det därför du tävlar distans med Snörpa…? 
Jaha, Sverige gick precis till final i curling. Kul!

Det långdragna är ju underbart, ännu mer njutning helt enkelt.
Något av det bästa jag vet är en riktigt plågsam klassisk femmil med individuell start. Aaah, lycka!

Hm… Vad ska man göra med sitt liv nu när man inte längre har OS att titta på. Curlingguldet blev ju en riktig rysare får till och med jag erkänna. Femmilen var väl vad man kan vänta med en masstart. Kul att det blev ett svenskt brons dock och trevligt att få se Northuggen måsta kämpa ända in till mål. Hade de pressat honom lite mer tidigare hade han kanske inte orkat.
Men, men… nu är det till ända. Man får kämpa mot abstinensen till på söndag och sportårets absoluta höjdpunkt - Vasaloppet! Då ska det bli en helmorgon i tv-soffan. Tur att jag har svensk tv här så att man verkligen kan njuta. 
vadå? har det varit OS ?