God morgon 2010-03-02
Hejhopp i kylan!
Under natten har det blvit iskallt här nere i småland och det var ingen höjader att gå och släppa ut hästarna vid halv sex på morognen… men det tog jag mig igenom med en VÄLDIGT tjock jacka!
Är lite förkyld och hängig idag så det blir att stanna hemma från skolan, plugga massa och gotta mig framför teven med te och honung :)
Ha en härligt kall och solig dag!

#0 Även när du är förkyld lyckas du låta jätteentusiastisk i dina inlägg…
Krya på dig snart!
God morgon. Här är det riktigt ljust nu på morgonen och det ändrar sig fort nu. Nästan så att man märker från dag till dag hur mycket mer dagsljus det är.
För mig väntar en undervisningsdag, men efter idag har jag bara en labb kvar och det ska bli skönt när det är avklarat. Bara fyra arbetsdagar kvar innan skidsememstern också. Inte helt fel, fast folk tycker väl jag är tokig som längtar efter skidsemester när alla andra bara vill bli av med snön… 
Hemligheten heter ULL-underställ + dunjacka! *tipsar*
När det är -30 och under här så blir det tjocka ullunderställsbyxor + tjocka thermobyxor över. 2 par ullsockar på fötterna och sedan ner i thretorn fodrade gummistövlar från lantmännen.
Överkroppen blir ullunderställströja woolpower + TJOCK fleecejacka + fodrad stalljacka.
Halsduk upp över hakan/halva ansiktet, headband och mössa!
På händerna har jag jag fodrade skinnhandskar. Klär man på sig på kroppen odentligt så fryser man inte om fötter och händer (gör man det har man för lite på kroppen) eftersom det är det första som domnar när kroppen tar värme för att skydda hjärtat och huvudet!
Vet inte hur kallt det är ute här idag men det är inte ett moln på himlen och strålande sol. Tråkig dag att åka till skolan och sitta inne och ha företagsekonomi hela dagen….

Här har det varit en slö förmiddag. Jag orkade inte gå på föreläsningen så vi sov länge. Visserligen somnade vi inte förrän efter 4 men ändå.
Skjutsade sen Appe till jobbet och nu sitter jag hemma. Ska ut till stallet snart.
I övrigt innehåller dagen:
-insortering av saker i sadelkammaren
-beställa skolböcker
-packa upp Gbg-väskorna
-se på TV
-kolla över packningen till Norge
Appe jobbar till 23.40 ikväll också så jag åker väl dit igen framåt 22-23-snåret.
Väderläget är just nu strålande sol från klarblå himmel. I förmiddags vräkte det ner snö inne i stan men det är puts väck nu.

SOLEN SKINER!
Var bara tvungen att skrika ut det
.
Underbart och man blir piggare och gladare direkt. Jag har varit på hälsoundersökning via jobbet idag och klarade besiktningen =). De tog blodprov, kolestorolprov och kollade hörseln. Den är det fortfarande inget fel på. Så jag får väl vara rädd om mina öron. Jag borde äta upp mig nåt kg också.
Nä nu ska jag och en kompis titta på resor =)
~Jag tror på ödet~

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God kväll
Det verkar har slutat snöa i Roslagen för tillfället man kan ju hoppas att det fortsätter att vara på det viset. För det var inge roligt att åka hem igår natt.
Ser ut att bli en lite trälig fortsättning på arbets"dagen".
Det här är det bästa klippet jag sett på länge…

Goddag
Solen har lyst med sin närvaro hela dagen idag! Härligt! Varm var den också, det var varmt i bilen när jag åkte hem efter jobbet, och när jag o Snörpa var ute o red så värmde den genom jackan. Hon har faktiskt fått på sig ett 100 grams täcke nu istället för 300, även om det var -5 grader i luften i skuggan idag så var hon inte kall under.
Hon har fått ett otäckt broddtramp också =( Hon verkade inte ha ont av det, värre var det med mig när det skulle jodopaxas, sår är inte min starka sida…
Försökte rida en sväng i skogen, gick inte alls, fick vända efter ca 100 meter, det var för knöligt och ojämt under den nya snön, kändes inte alls bra. Red lite kringelikrokar på skidspårets parkering som var ordentligt plogad, gick riktigt hyffsat med tanke på hur längesen vi ens försökte oss på något som liknar dressyr sist, och dessutom på hackamore