Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1063 ggr
Covergirl
0

God morgon 6 mars 2010

Tidig morgon efter väldigt lite sömn. Somnade framåt 2-tiden och redan vaken. Inte myspys.
Ska göra mig klar nu och sen åka mot centralen. Tåget mot Mjölby och vidare till Hallsberg går vid 7.28. Blir sen upplockad i Hallsberg och åker då mot Trysil. Äntligen skidsemester! Cool

boono
0

#0 Ååå va gött och åka skidor! :)

Idag gick vi upp tidigt för att förbereda för att fara iväg med pollanra på tävling… gick ju hyfsat på framridningen men sen fick båda lite spel inne på banan och flummade runt.. haha

Nepal var mer i luften än på marken och Sheila tyckte livet vara allmänt roligt… lite för roligt! :P hehe

Men men det var första tävlingen för säsången och båda pollarna var inte särskilt tränade…

Det är bara att bryta ihop, skratta och komma igen! :D

Vi hade ju i alla fall tur med vädret, strålande sol!

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sooolen skiner! runt 0 grader ute och snön smälter så man ser det, härligt!

Har varit ute en runda med Snörpa. Är man uttråkad så får man hitta på saker att bli rädd för… typ snödrivor! Sånna finns det ju rätt gott om just nu, så det blev ett väldigt fjumpande idag! Blev inte bättre av att kyrkklockorna ringde och att det for ganska många bilar förbi oss (red ut idag för att slippa ltie av trafiken… jo, skolbussarna åker ju inte, men bilarna var fler än vanligt) *PUST* Hon är lite småjobbig när hon är på det humöret…

Fint matchad i rosa var hon också ;) Igår tappade vi ett av de svarta senskydden någonstans i snömassorna, och förra veckan gick ett av de röda senskydden sönder… naturligtvis var båda högerskydd, så nu har jag bara de rosa skydden att rida med öht ;) och på sadeln sitter just nu ett rosa schabrak, och det är inte skitigt nog att byta än Oskyldig (byter jag innan så blir det inte av att det används fler ggr ändå, o då blir det liggande i tvätthögen lääänge)

Kjerulfia1
0

God kväll !

Idag har jag och Helge varit på vår första träning. Det var tömkörning för KG Svensson. Helge skötte sig kanon och jag fick lära mig nyttiga saker som "gåkusk".

Jag har också sett årets första fjäril! Det var en nässelfjäril som fladdrade omkring vid gösselstan. Lite bissart eftersom det fortfarande är minst knähögt med snö i hagarna.

Covergirl
0

Ligger i soffan i lägenheten i Trysil nu. Ser för första gången i år på Melodifestivalen, dock har jag somnat :p

Cinna och Fanny var på väg mot en dubbelnolla i LB:n men Fanny fick något hjärnsläpp och utgick eftersom hon tyckte att Cinna inte var tillräckligt framme. Där gav hon bort en placering.
Sen i LA:n var Cinna bättre framme men de missade lite i kombon. Nåja, säsongsdebuten är okej även om vi alla har muttrat lite över Fanny. Särskilt mamma Sara som kallade Fanny för "den knäppa ungen" Flört