Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 802 ggr
boono
0

God morgon 08-03-10

Hej hopp i kylan!

Det är så underbart väder ute att jag blir lite galen att man måste sitta här i skolan… INOMHUS, vill ju vara ute i solen och rida på mina små söta pollar! :D

Men blev lite paff i morse då det var väldigt ljust när man skulle till skolan och inte bäckmörkt och i nöd av reflex :P

Kommer bli två skritturer idag p.g.a. att isen ligger blank på alla skogsvägar nu, men det kan vara skönt det med!

Ha de bäst!

Kjerulfia1
0

Jag upptäckte igår kväll att jag var alldeles röd i ansiktet, och tänkte "men SÅ jobbigt var det ju inte att tömköra i helgen". Efter några sekunder så inser jag att "men vänta, det har ju varit SOLIGT!" Cool

Eftersom Helge var så duktig under helgens tömkörningsbravader på "annan ort" (dvs grannridhuset, 10 min bort med tranport) så får han nu en semestervecka.

Idag ska jag hjälpa tjejen med ponnyn i grannboxen. Vi ska prova att tömköra ponny (som igår kastade av henne två gånger när de skulle rida ut, ska tillägga att tjejen red barbacka och brukar sitta kvar när hon rider med sadel), och se hur ponny funkar. Jag tror att ponny testar gränserna och tjejen måste visa ponny att det är hon som är boss.

colleen
0

God morgon!

Här skiner solen! Underbart. Ska nog snart bege mig ut och fixa stallet. Hinna med att roa Lilleman lite också hade jag tänkt. Har x antal tvätthögar som behöver tas itu med också. Så det borde jag göra med.

Sen blir det väl att bege sig mot jobbet i vanlig ordning.

~Jag tror på ödet~

Covergirl
0

Här strålar solen från en knallblå himmel. Dock rätt kallt, -13 härnere i dalen imorse. På toppen bara -3 men där blåser det kraftigt, 13-15 m/s. Backarna är iaf härliga :)

Är inne för att äta lunch nu. Raggmunk med fläsk och lingonsylt serveras idag. Gott!

AnnaB
0

God eftermiddag,

Sol här i söder, tog mig til ridhuset imorse för att få lite ordning på ridningen igen, lite stuligt där inne med en ryttare o en bockande dressyrhäst, han for i luften vet inte hur många gånger i rad, såg direkt farligt ut tillslut red jag ut cheesen framför nosen på hästen som av förvåning stannade o sen stod blixtstilla, tjejen kunde klamra sig på  rätt köl igen, - vad glad jag är att jag rider världens coolaste ras !!!Cool

nu ska jag ut o sätta upp hinder i paddocken så Denise får pröva på vad som komma skall inför löshoppningen…

Akerberg
0

Goddag

Här strålar solen och det är +4 i skuggan, i solen är det jättevarmt och skönt!  Släppte ut Snörpa utan täcke efter ridningen (ej svettig såklart) så hon skulle få lufta pälsen lite o sola i sig lite D-vitakaniner =)

Hon är allmänt livsfarlig i trafiken just nu… orastad och med vårkänslor, så hon vet inte riktigt vart all energi ska ta vägen, så hon reagerar med att vara livrädd för allt!  Idag har jag fått leda henne de 700 metrarna vi måste gå på vägen (70-väg utan mittlinje) för hon började med att slänga sig för en vanlig bil… sen kom en sandbil, och då hoppade jag av fortare än kvickt innan den hann fram. Tokiga pålle! Nu får snön ta och försvinna så jag kan rasta av henne ordentligt, såhär kan man inte ha det =S  Idag har vi iallafall lagt i galoppväxeln för första gången på några veckor! Hittade en plogad vägsnutt i skogen=)