Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 703 ggr
AnnaB
0

God morgon 2010-03-22

Tänkte jag kunde vara först idag…..

Ledig o ska ägna dagen åt pållarna, Rida Cheesen o bla lastträna Denise lite igen.

Ska hinna åka o hämta spån också, det är det tråkigaste som finns, men så mycket billigare än de inplastade balarna!

Ha en ba dag alla!

colleen
0

Go dag!

Nyss hemkommen från medlemsutbildning via facket. Har varit en intressant dag. Vi har pratat om en hel del olika saker.

Tre hästar är nyvaccinerade nu precis när jag kom hem. Så ridningen får jag ta det lite lugnt med ett par veckor till nu. Men igår var jag och Loppan ute på en sväng. Kul!

Får se vad dagen har mer att erbjuda?

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Sådär, nu har man stoppat lite mat i magen också. Hunnit med en ridtur i skogen idag! Vände efter ca 2/5 av rundan, det var lite väl mycket snö för att ta hela tyckte jag. Men på onsdag kanske det funkar! ÄNTLIGEN! Ska aldrig mer säga att jag är trött på Bränningeskogen… som jag brukar gnälla om annars ;) Men nu är jag jätteglad att det går att ta sig fram där igen!  Var en massa spår efter älgarna också, de har väl härjat fritt där ute nu när det inte varit så välbefolkat som det är annars (motionsspår i hela skogen)

Sassenach
0

God kväll!

Sitter på jobbet och dräller lite.. (ska igentligen jobbaOskyldig)

Varit och kastrerat katten idag, så hon är väl lagom glad på mig just nu…

Öppnade grinden mellan hagen och ridbanan idag. Det stod fyra hästar som sa "öppna fortare, vi ska ha rally". Det blev väl ca 3- 4 galoppsprång/ häst innan de tyckte det var lite väl jobbigt. Det är ca 40 -50 cm snö kvar på ridbanan, om man är häst. En annan traskade runt på skaren under snön som kom igår och klappade på små ponnyer… Tungan ute halvblodet såg lagom roat ut när man kallade honom ponny.

Ha en trevlig kväll!