Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: connemaraberättelser
Läst 2696 ggr
boono
0

Hagens Sheila RC 830

Vad ska jag berätta?! hmmmm

Jag har en D-ponny, Hagens Sheila och jag är så glad över att jag har denna underbara ponnyn! Hon är allt vad jag kan önska mig…

Innan henne så hade jag en C-ponny som var lite väl PIGG och som förstörde mitt psyke inom hoppning och när vi sålde henne så ville jag ha en ponny som var lugn och snäll!

Samma dag som annonsen på Sheila kom ut så såg jag den och vi ringde, det var redan en spekulant på henne men vi skulle kolla på henne först.. vi åkte det och min söta ponny, denna älskvärda varelse blev min dröm och när jag provridit henne åkte vi hem och funderade i ett par dagar. Ägaren sa att om vi ville köpa henne så var det bara att säga till! :D Vi bestämde oss (jag hade redan bestämt mig från första början jag såge henne)…

Min söta fina ponny behövde all stöd hon kunde i hopningen och eftersom jag var osäker så blev det så att hon inte trivdes så bra med hindrerna (hon älskade att hoppa men behövde stöd från mig, ett stöd som jag inte var kapabel till att ge henne). Jag belv sååå ledsen, min söta ponny… men vi testade en och annan klubbdressyr och det gick väl inte överdrivet bra men hon hade lite form…

Jag började träna för en tjej som hade tävlat upp till nationell nivå på sin d-ponny, hon var inte utbildad men var den perfekta tränare för mig och Sheila och redan efter ett halvår så va riv upp eoch tävlade lokala tävlingar, den första säsongen så var vi ute och vann nästan alla LB klasser som vi startade, och vi startade VÄLDIGT många :) Jag var glad igen, min söta ponny var duktig i dressyr och jag upptäckte att jag tyckte det var roligare än hoppning!!!

Nu har jag haft min söta ponny i mer än fyra år och vi har startat några regional tävlingar med bra resultat (inga placeringar men det är inte det som är det viktiga)… Jag älskar min söta ponny och vi satsar på en sista tävlingssäsong tillsammans nu innan jag fyller 18 och hon kanske blir en stolt mamma! Hagens Sheila RC 830 <3

Akerberg
0

Härligt att du hittat rätt ponny!

boono
0

#1 Jaaa! :D hon är underbar!

colleen
0

Vad kul att ni hittade rätt disciplin =)

Har du inga bilder på er?

~Jag tror på ödet~

boono
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Här är en bild, den är från förra tävlingsäsongen! :D

colleen
0

Vad härligt det ser ut med solsken och barmark! Snart är vi där igen =)!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

#4 Grattis till blågul placering!

boono
0

#6 Tack :) Jag hade ingen "normal" bild där vi rider….

Lille
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så fin hon är Sheila! Vi har just debuerat reg i dressyr med ok resultat. Visst har de VÄRLDENS BÄSTA LYNNE!!:) från min FB -sida just nu…:Världens bästa kompisar! Dressyrtävling ena dan, barbacka - uteritt nästa, sedan lite hoppning o jakt på det! Connemara allroundponny? japp jag tycker det:)

Zondell
0

Grattis till en perfekt ponny :-)

Hon stod på Kungsbro där jag jobbade under en period. Tror att flickan som red henne var fodervärd. Jag hade lite lektioner för dem och det är en underbar ponny.

boono
0

#9 Så har du sett mycket av Sheila då? :D

[AlphLauren]
0

Nästa vecka åker jag hem till Norrtälje en sväng, ska se om jag hittar kortet jag har på Sheila från 1997… Då var hon mörkgrå :)

boono
0

#11 Om du hittar det, kan inte jag få se det då? Jag är väldigt nyfiken på alla kort på Sheila från förr! :D