Rosett eller pris?
Jag undrar lite vad ni andra tycker om priser på tävlingar… själv rider jag dressyr och är ute en hel del på tävlingar, om jag har blivit placerad så det jag ser mest fram emot är självklart att se mitt protokoll men även att få den där fina rosetten! För mig och många andra dressyrryttare så är rosetten det som är det fina av priserna :) Men allt för ofta så har rosetten vart väldigt liten, platt och ointressann (jag vet att de kostar en hel del också) men kan man inte då lägga mer pengar på en stor, härlig, fluffig rosett än ett halvdant pris och en halvdann rosett?? Vad tycker ni? För min del så får gärna rosetten vara det stora priset, för det är hur roligt som hellst att kolla på sina rosetter sen efteråt och minnas den tävlingen!

Rosetten är helt klart roligast =)
i distans får man tyvärr inte rosett förrän man ridit och klarat minst 40 km, innan det får man "bara" diplom, det är lite snålt tycker jag =P

Jag vill ha fina rosetter! :)
Jag har inte så där jätte stor tävlingserfarenhet, men när jag var på utställning i höstas fick jag massa grejer som jag inte har en aning om vad jag ska med dem till? Ljuslyktor och grejer.. Nej tack.. Hellre fina rosetter…

Visst är det kul att få en exclusiv rosett, men i längden med många tävlingsår, blir det ju ett antal o man kan ju inte precis hänga upp alla….
pokaler o andra statyetter kan man var utan det bara står o samlar damm..
Det mest värdefulla idag tycker jag är penningpriser, nu är det ju inte så på ponnysidan, men det är dyrt att tävla idag o man borde åtminstonde få igen startavgiften som belöning när man är placerad. sen ger ju inte det något minne för framtiden förstås..

Tillägger…
Stallplaketter tycker jag är ett minne, dem kan man ju ha att pryda stallet med.
#3 Man får ju anmälningavgiften tillbaka på Regionala ponnytävlingar, iallafall på min klubb :)
Håller med om att rosetter är kul att få, allra roligast är det ju ifall dom är fina och med lite stora! :D
Jag håller för visso på med uställning men priserna är ju de samma där! :)
Jag tycker att andraplats rosetter gärna kan vara lite enklare, men där man är klassvinnare/bästa tävlande så tycker jag abolut det ska vara lite "flashigare" rosetter =) Små "pokaler" tycker jag också om till klassvinnare etc. Inte sånna här små plastiga saker utan antingen något i metall eller som jag fått förr, en liten ljuslukta eller en glassak där det är en liten platta ingraverat med någon passande text.
Men annars så tycker jag att övriga priser är roligt. Inga täcken eller saker som ska vara till hästen (det passar oftast inte i vilket fall som, och kan ju inte vara några dyrare saker), utan då hellre t.ex böcker filmer eller liknande =)
Hakuna matata!

Jag gillar också fina rosetter… Övriga priser… Nja, det kan jag väl både ha och mista.
Man kanske skulle ha att de som inte är så intresserade av sina priser kan lösa in dem igen till införskaffningsvärde direkt efter prisutdelning. (Eftersom jag slipper administrera något sådant går det ju lätt att föreslå…
)

Kan tänka mig att en del av sakerna man får är sponsrade.
Men en fin rosett och en stallplakett tycker jag är roligast. En gång vann jag två par strumpor… Haha.
~Jag tror på ödet~
rosett o plakett är väl viktigt! Smart på en tävling - Edsbro -var när Maja fick presentkort o affären hade filial på platsen, bara att lösa in till lite grejor!
Här hänger en tjusig rosettsamling runt stor affisch på ambo på väggen!